Cyklat, ätit, druckit och umgåtts Staffanstorp runt.

Seg söndag och öm lite här och var
efter att ha cyklat Staffanstorp runt och
ätit, druckit och umgåtts med en massa trevliga människor.
Har inte cyklat regelbundet sen jag flyttade från Lund
och fick dessutom låna en cykel som var lite
låg för mig, så jag är öm i både ben och rumpa.
Men det är det värt, för det var en riktigt kul dag igår.

104 personer, hälften män, hälften kvinnor,
cyklade runt till olika adresser och samlades 8 i taget
för att äta, dricka och umgås.
Männen stod som värdar och kvinnorna
som kartläsare.

Mitt uppdrag för dagen var fördrink
och min kära hustru ordnade ihop sakerna.



Min grupp njöt av ett glas Cinzano med jordgubbe i
och som tilltugg åt vi crostini med en röra
av pesto och philadelphia på,
samt små tunnbrödsrullar med ädelost och pepparkakor i.



Gött!

Därefter var mitt ansvarsområde över
och jag kunde bara cykla med, äta dricka och umgås.

Nästa mål var i Månbyn där det blev förrätt.
En kalkonröra med krossad kavring under.
Öl och snaps till det.



Gött!

Nästa mål var middagen som intogs i Bo 01 området.
Köttgryta med ris och sallad med cider till det.



Gött!

Sen var det tillbax till våra områden, eller nära,
symfonibyn, där det blev efterrätt.
Kaka med grädde och te med whisky och rom.



Gött!

Maria gjorde samma sak, men på andra adresser.

   

Sen var det återsamling på Folkets Hus där vi också startat
och festen kunde börja.
En ordentlig fest blev det och de 6 kvinnor som arrangerat det hela
fick en hyllning av oss andra deltagare.



Musik, dans, dricka, snacks, snackande och en massa skratt.
En riktigt rolig fest med riktigt roliga människor.
Nu känner jag helt plötsligt inte bara några utan
många människor här i Stp.
KUL!!!

Ett riktigt kul sätt att lära känna människor och
lära känna byn.

Vi som bodde på samma håll cyklade hemåt tillsammans
vilket resulterade i en 2 timmar lång efterfest
mitt på cykelvägen.

   

Nu mår vi bra efter omständigheterna,
men som sagt lite slitna och ömma.

Vi hänger GÄRNA på nästa år igen!!!

5 Kommentarer
Postat av: M i c k A

jajjamensan, jag ska slå till på det iallafall (: mafia verkar riktigt nice, dock synd att de gjorde det linjärt, 14 timmars speltid är ju inget att hurra över. hehe.

2010-08-22 @ 19:46:10
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: Metalnallen (http://metalnallen.wordpress.com

Ja, det blev det, men trots ålders eller generationsskillnad så är vi fortfarande överens angående punken i alla fall :)

2010-08-22 @ 19:53:20
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Vanadesse.

Mediokert med motiveringen att Maiden kan bättre, men det är inte heller värdelöst. Maiden är alltid maiden, aldrig dåliga men ibland räcker det inte tillräckligt för att mäta sig med det mesta annat de gjort :)

2010-08-22 @ 20:37:26
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Hatte :)

Då gillar du Stp nu med alla sina EPA förare;)

Såg du några under cykelturen?

det verkar vara en riktigt trevlig grej. Hur upplägget var fattade jag inte riktigt, men du får berätta närmre när vi ses. Vilken datum passade dej bäst för "gamlejobbmiddag"?

Jag önskar 18e eller 24 sept :)

Ha det bra trots era krämpor ;)

2010-08-22 @ 22:34:15
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; tack sådär på efterhand! haha. ;d

2010-08-23 @ 11:48:23
URL: http://rockaholiic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: