Första "riktiga" arbetsdagen på nya jobbet och veckans flashback.

Första riktiga arbetsdagen på nya jobbet är avklarad.
Full av intryck och rätt slutkörd efter en intesniv dag med
ett RIKTIGT intensivt tempo.
Men trots förvirring och slutkördhet
så känns mitt val bra.
Det känns som vi kollegor kan bli ett bra team.

Nu till veckans flashback:

Diskuterade med Maria om Billy Idols rockfaktor,
Började i punkbandet Generation X och körde sedan solo
och såg ut som en blond Sid Vicious
för att sedan bli rätt poppig tyckte jag.
Jag minns att min klasskompis från gymnasiet visade mig en bild
en gång i sitt familjealbum på en ung blond punkare som stod
hemma i sitt kök med sin mamma och flinade.
Han frågade om jag kände igen punkaren och det gjorde jag,
men kunde inte placera hans utseende.
Det var Billy hemma hos sina föräldrar,
det visade sig att min klasskompis´ föräldrar var kompisar
med hans föräldrar och besökte dem regelbundet.
Small world!
Jag gillar hans sound även om han är rätt poppig
och den här låten jag hittade har faktiskt rätt hög
rockfaktor tycker jag.
En gammal låt som visar sig ännu är aktuell,
särskilt tillägnad min hustru:

Rebel Yell - Billy idol.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: