Första skoldagen.

Första skoldagen för eleverna i Lövestad idag.
En varm och solig dag, som gjord för en skolavslutning,
men idag var det ju tvärtom.
150 uppspelta och glada ungar sågs igen
och skolan fylldes med liv och rörelse.
Det finns få saker mer öde och tyst
än en skola under sommarlovet.
Detta var särskilt tydligt på min gamla skola,
Dammfri i Malmö, där det normalt gick mellan
650 och 800 elever.
Snacka om tyst och öde under sommarlovet.
Snack om kontrast när kidsen kom tillbaka.



"Simpsonhimmel" över Lövestad.

Efter jobbet idag hade Maria sin första träff
med sin kontaktungdom.
Nu är vi båda i samma bransch och jobbar som kontaktpersoner.
En runda bangolf var en lagom början.
Kul!

2 Kommentarer
Postat av: Micke

Sv: Så lite så. Kul att det är uppskattat med mina tips på sedda filmer. Samuel är en av mina många favoriter med, älskar hans karaktär i Pulp Fiction bland annat.

Filmen känns väldigt realistisk ja. Min farfar var med i andra världskriget. Men han har inte heller berättat så mycket. Men kan tänka mig att man inte så gärna pratar om vad som hänt om man varit med om en massa fruktansvärda saker i krig.



Kul om Thåström spelar där, då får du ju tillfälle att se honom :)

2009-08-19 @ 21:47:44
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: annalin

Dammfri, ja där ser man. Jag gick på Linné.

2009-08-21 @ 00:50:41
URL: http://annasoundtrack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: