Några dagars semester till som gått...

Idag är det söndag och semestern fortsätter.
Så JÄVLA skönt att vara ledig!!!
I fredags, som sagt, hälsade min faster, kusin och kusins sambo på och det blev väldigt lyckat.
Gott att äta och dricka och MASSOR att prata om.
Att lära känna sin fars släkt är som att öppna en helt ny värld.
Dels lär jag mig saker om min far och hur han växte upp,
dels om alla de människor som fanns i hans närhet
och så får jag också svar på mycket kring mig själv.
Var olika delar i min egen personlighet kommer från.
Ett stort och fascinerande pussel som håller på att läggas.

Igår bjöd vi in grannarna, som lustigt nog heter Micke och Marie, på grill.
Nu var det bara Micke, deras lilla dotter Tindra och sonen Gabbe som kunde komma.
Hur stora är oddsen att 2 grannfamiljer heter Micke och Marie, samt Micke och Maria
och att i båda familjerna finns en påg som heter Gabriel?
Ganska otroligt, eller hur?
Men det är väldigt trevliga grannar vi har och även igår blev det en kul kväll
med god mat, god dryck och gott sällskap.
Ja, det är ofta god mat, god dryck och gott sällskap,
men det är ju faktiskt, enligt mig, ett par av huvudingredienserna i ett gott liv.
Som vi säger i Skåne:
"Go´ mat, mycket mat och mat i rättan tid."
Som grädde på moset har vi Marias brorson Hugo här.
Hans far skulle på fest igår och vi fick äran att vara barnvakter.
Gick ju hur bra som helst, som väntat och han har också sovit över tills idag.

Idag har vi ingen färdig plan för dagen.
Elle har idéer om bio idag, Harry Potter, vi vuxna har inte bestämt oss än.



Jag ska i alla fall upp till Helsingborg en runda idag
och granska min fars lägenhet efter städfirmans arbete.
Men det är ju semester, så vi tar allt i den takt som passar oss.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: