Sommarrocken i Svedala, summering...

En helt suverän kväll spenderades i Svedala.
Maria, brorsan och jag åkte iväg på sena eftermiddagen
för att rocka loss på Sommarrocken.
Vädret var precis lagom, det var gott om människor och stämningen var hög.
Flera goda vänner i folksamlingen och det blev många goa skratt.

  

Jag med brorsan och brorsan med Roger.

Sen var det då D-A-D som öste loss riktigt ordentligt.
Bilderna får tala för sig själv:

     

     

     

En riktigt bra spelning med massor av gamla hits.
"Det var rigtigt godt!"
Det var 19 år sen sist jag såg dem och det var ett mycket kärt återseende.
Grabbarna visade att de är ett band som aldrig går ur tiden,
de är lika aktuella och har lika bra ös år efter år.
Extranumret var givet,Jesper Binzer sade:
"Livet är oförutsägbart, men en sak är säker,
i morgon ska jag sova."
Vilket tror ni blev extranummer?
"Sleeping my day away" såklart.

Precis innan D-A-D spelade på stora scenen,
så spelade ett band på lilla scenen.
Jag höll på att missa att de spelade överhuvudtaget och hörde därför bara en mycket liten del av dem.
Ett band med unga killar som hette Artifex och de lät riktigt bra och tungt.
Kanske framtida stjärnor i rockvärlden?

Kvällen fortsatte och senare spelade en man som inte riktigt kan klassas som rockare,
men en man som trots sina 57 år har ett jäkla tempo på scenen.
Jag pratar förstås om Tomas Ledin.
Hans låtar och hela han som person utstrålar en livsglädje
och det är det jag kan identifiera mig med i hans musik.

     

Lite oväntat blev vi sedan inbjudna på efterfest där även Tomas Ledin dök upp.
Här visade det sig att han är en mycket sympatisk man,
en kändis som inte låter sitt kändisskap gå honom åt huvudet,
utan han är avlappnad och trevlig.
Precis den sortens kändis som jag gillar.

4 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Aldrig hört D A D, men får väl lyssna o se om de är nåt att ha!

2009-07-13 @ 07:57:48
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Liv

Hej Micke!

Jag hittade en sak idag när jag rensade mina pärmar och papper. Kommer du ihåg att ni killar skrev en hyllning till oss kvinnor i klassen? Jag har hittat det häftet!

Du skrev så är ang visioner: Bli en skitbra Barn & Ungdomspedagog, senare kanske bli specialpedagog, forskare i pedagogik, tidningsdebattör & slutligen kanske rektor. Ha massor av kul.

Du har kommit en bit på väg eller hur?

Även detta skrev du:

Till klassens damer!

Jaha, detta är alltså mitt tackbrev till er damer efter 2-2½ år tillsammans.

En tid tillsammans i & utanför Lärarhögskolan som varit YTTERST givande. En tid av glädje, vemod, spänning, uppgivenhet, samarbete, motarbete, medvind, motvind, medgång, motgång, uppgång, undergång... ja, kort sagt en tid fylld av upplevelser.

För detta vill jag tacka... Nu radar du upp alla namn på oss tjejer.

.... Då detta är ett avskeds- & tackbrev så får jag ju göra någon form av tillägnelse åt er. Jag ger er följande låtar........

.... Lev väl, Ta väl vara på er & Ha ett underbart liv!

Micke!

2009-07-13 @ 12:20:53
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Markus

D.A.D. trodde dom gamla rävarna lagt ner :)

2009-07-14 @ 01:39:44
URL: http://flamingyouth.wordpress.com/
Postat av: Micke

Micke:

Skojar du Nallen? Aldrig hört D-A-D? 23 år sen de släppte sin första platta. Jag har några youtubdeklipp här på sidan som du får kolla in.



Visst minns jag orden jag skrev till er, Liv. Kul att du sparat dem och visst har jag kommit en bit på vägen. :-)



Nej, Markus, D-A-D har inte lagt ner. They are still kicking ass and screaming in our ears. :-)

2009-07-14 @ 02:06:27
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: