Mario/Marco?

Köpte ett par paket pasta på Willys nyligen.
Märket var Marco och logon en glad, frodig mörkhårig man 
med mustasch, bagarmössa, röd tröja och blå hängselbyxor.



Liknelserna är inte små, utan fullständiga med världens mest kända TV-spelsfigur, Mario.
Det räcker inte med att byta mössa och byta Mario mot Marco för att man ska missa att
Marco egentligen är den glade italienske rörmokaren Mario.



Jag undrar hur man tänkt i ett sånt här fall.
Har man trott att ingen skulle märka att vår logo som heter Marco,
egentligen är Mario?
Eller har man tagit ett lyckat koncept och ändrat så pass mycket att man ska slippa krångel kring upphovsrätten
med förhoppningen att pastan ska sälja bättre?
Troligen det senare och de lyckades ju få mig att handla. :-)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: