Filmskurk förväxlas med riktig skurk...

Idag höll det på att gå riktigt illa.
Utomhusscener mitt i centrala Landskrona,
en planerad scen med mycket skottväxling,
alltså många vapen på platsen.
Oroliga grannar misstolkade situationen
och förväxlade oss filmskurkar med
riktiga skurkar och ringde polisen.
Den planerade filmactionscenen höll på att
utveckla sig till att bli en riktig aktionscen
för plötsligt såg vi poliser försiktigt
rycka fram längs gatan med händerna på
sina tjänstevapen.
Lyckligtvis höll teamet ännu så länge på att spela in en lugnare scen
och förberedelserna för de mera våldsamma scenerna
var inte färdiga ännu.
När polisen fick reda på att det bara var en filminspelning
lugnade sig situationen väldigt snabbt
och polisen agerade väldigt yrkesmässigt och bra.
De inspelningsansvariga hade inte anmält till polisen vad som
skulle ske här och heller inte till grannarna.
Där stod vi skådisar och insåg vad som kunde hänt
om vi var beväpnade och höll på med vår actionscen
för fullt när polisen kom.
Mitt inlägg igår kunde blivit mitt sista inlägg,
någonsin!

Jag som skådespelare tar för givet att allt är
ordnat när vi ska spela in.
Jag ska bara komma dit och göra mitt jobb.
Jag ska inte riskera mitt liv för filmen
för att inte alla tillstånd är klara.
I fortsättningen kommer jag att kolla detta en extra gång.

Men jag är inte förbannad på grabbarna som gör filmen.
De är unga och inte så erfarna än vad det gäller
regler och tillstånd för filminspelning.
Men de har nyligen slutfört sina filmutbildningar
och jag kan inte förstå att de ansvariga på
filmutbildningarna inte lär sina studenter hur
viktigt det är att ordna alla tillstånd
och vad konsekvenserna kan bli när detta missas.

Man blir lite skärrad när man inser vad som kunde hänt,
så en kall öl och en liten whisky sitter inte fel.
Tittar lite extra kärleksfullt på Maria ikväll.



Äkta eller oäkta?
Inte så lätt att se, eller hur?

4 Kommentarer
Postat av: Kurre

Allt som behövs är ett samtal till länskommunikationscentralen, tar 5 minuter så är det klart! Vi har alltid vapen i våra filmer av någon anledning, så vi har ringt dem en par gånger... :-)

2009-10-10 @ 19:31:34
Postat av: Micke

Micke:

Stämmer, svårare än så är det inte.

2009-10-10 @ 21:57:14
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: pelle

Men herre jävlar!! :O

2009-10-11 @ 22:55:06
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: M i c k a

Jag såg ett päron till farsa i Europa nyligen ;D det var väl den du spelade punkaren i? ;D

2009-10-15 @ 11:58:18
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: