Fredag och ett år som bloggare!

Jepp, då har jag bloggat i 1 helt år.
Helt otroligt så snabbt tiden går.
Det här är inlägg nummer 386, alltså
mer än ett om dagen, rent statistiskt.
Det har varit ett händelserikt år och det har varit kul att skriva.
Här tänkte jag göra en liten resumé över
mitt första år i bloggvärlden.
Enjoy!

Mars 2009:
En allmänt lugn och "vanlig" månad,
hade lite stiltje i fimbranschen vilket sedan ändrades.



April 2009:
Jag fyllde 45 och Isak fyllde 16.
Jag jobbade med film igen och gjorde en kombination av
mina båda mest bekanta rolltolkningar
som en skurkaktig myndighetsperson.
Jakob fick öroninflammation och jag fick en chans att skriva
en hel del om dessa j-a telefonköer man utsätts för inom landstinget.
Dessutom började vi med det stora arbetet
med igenfyllandet av vår  fiskdamm i trädgården.

 


Maj 2009:
Maj var en väldigt aktiv månad.
Jakob fyllde 18 och blev "stor".
Maria sprang "Vårruset".
Maria och jag hade en HÄRLIG långhelg i Köpenhamn.
Jag avslutade inspelningarna som skurkaktig myndighetsperson
och påbörjade inspelningar av en ny film där jag var gangsterboss.
Jag presenterade en del av mina kreativa hustrus verk på bloggen
och vår sista haj i akvariet dog.
Min far dog också denna månad,
men det fick jag inte reda på förrän i juni.
Min far och jag hade ingen "vanlig" far-son relation och det fanns mycket
kvar vi inte blev färdiga med innan han försvann.
Men med förlusten av honom vann jag kontakten med min faster och kusin
och han ordnade så min ekonomiska situation blev TOTALT annorlunda.
Efter skilsmässan från mina barns mor för snart 8 år sen
har min ekonomiska situation varit MYCKET ansträngd
och jag har varit tvungen att ha 2-3 jobb bara för att överleva.
Över en natt ordnade min far från andra sidan så att jag blev skuldfri,
fick det bra ställt ekonomiskt och inte behövde arbeta mera extra.
Tack farsan för det!

   

Juni 2009:

Ja, skolavslutning och för Isak var det slut med grundskolan.
Han var med i niornas kabaré.
Odjuret och Skönheten i Awesometown och gjorde såklart en bra insats.
Maria fyllde 40 och firades ordentligt av oss.
Vi köpte ny bil och gjorde oss av med "Lilla Skrutt" som tjänat
oss längre än någon kunnat vänta sig och överlevt sig själv.
Maria och jag var rösträknare i EU-valet
och det var en ny, intressant erfarenhet.
Semester och sol, och njutande av livet ihop med kidsen.

   

Juli 2009:
I juli begravdes min far och jag lärde där känna ett par
gamla vänner till honom som vi senare besökte och lärde känna närmare.
Jag fick då också en chans att lära känna min far närmare
genom deras berättelser.
Mera semester och hela familjen drog till Tosselilla
och gjorde en helg i Helsingborg där vi såklart
också besökte Helsingör.
HÄRLIGT!
Grabbarna var också i Spanien med sin mamma.
Sommarrocken i Svedala där vi såg D-A-D
och efterfestade med Tomas Ledin.
Lånade Magnus´ offroadhoj, så det blev en massa hojkörande.
Gjorde en ny filmroll, som myndighetsperson igen
och spelar huvudpersonens chef, fast jag sökte egentligen som
huvudpersonens skurkaktige far,
men den rollen gick till min gode vän Rolf Jarl.
Underbart härligt väder hela månaden,
så det blev en massa grillande i trädgården.

   

Augusti 2009:
Elles lilla kusin Eja kom till världen i augusti
och charmigare baby får man leta efter.
Lite mera semester denna månaden och mera hojåkande.
Jag gjorde ännu en filmroll denna månad och spelade big bad biker.
Hyrde då samma HD jag nu köpt och körde 110 mil på en helg.
Vi köpte studsmatta och hoppade, hoppade och hoppade lite till.
Maria och Elle åkte på minisemster med Linda och hennes kids.
Skolorna började igen och min jakt på biljetter till
Rammstein pågick som värst.

   

September 2009:
Elle fyllde 8 år och Gabbe fyllde 12
och lillsyrran Katarina blev 40.
Maria och jag såg Skräckmusikalen Booh!
Jag hade överlevnadsutbildning med mina kids på jobbet.
Maria tatuerade sig, Ellenors namnteckning och
handavtryck som baby. SNYGGT!
Maria och jag firade 1 år som sambos. Härligt!
Så hade vi fest med mina gamla kollegor från Höjebroskolan i Lund.
Skitkul!

   
 

Oktober 2009:
Ännu en händelserik månad och
den stora månaden under detta år.
Maria och jag gifte oss och lyckades lura (nästan)
alla våra vänner och släktingar med att det bara var en vanlig fest.
Grabbarna och jag åkte till London och hade en suverän vecka där.
Grabbarna och jag var också på SciFi-mässan i Helsingborg.
Jag gjorde en ny filminspelninng som skurk igen och
höll på att bli skjuten på riktigt.
Jag var nära döden ännu en gång denna månad då jag höll på att
krocka med en lastbil på väg till jobbet.

   

November 2009:
Grabbarna och jag kom hem från London i början på månaden.
Vi köpte vår lille undulat Anton den här månaden.
Gabbe fick en smärre hjärnskakning under en vild
brottningsmatch (på skoj) i skolan.
Jag agerade Snapphane på skolan för mina kids som
en inledning på ett tema.
Så blev jag också slutligen glasögonorm för första gången i mitt liv.

 

December 2009:
Nu var jag ÄNNU en gång nära döden på väg hem från
jobbet den här gången.
Höll på att frontalkrocka med en lastbil på min sida av vägen.
PUUUH!!!
Snön började falla den här månaden och att köra till och från
jobbet blev ett smärre äventyr, även utan lastbilar
på fel sida av vägen.
Jul- och nyårsfirande och en massa gott!



Januari 2010:
Nytt år, nya möjligheter.
Jag började på nytt jobb i Lund och slapp pendla de
10 milen tur och retur till Lövestad.
Sjukt mycket snö föll och fortsatte falla.
Jag presenterade familjens smak av rock här på bloggen.
Jag gjorde ett fotojobb som omväxling till mina filmjobb.
Maria och Malin började med sina dockteaterföreställningar
som gjorde succé direkt.



Februari 2010:
Shoppingtur till Tyskland, där vi shoppade loss ordentligt.
Sociala helger med mycket tid för våra goda vänner.
Så SLUTLIGEN fick jag och Gabbe sett RAMMSTEIN
och det var en spelning som slog rekord!!!
Den här månaden skrev jag också på pappren till
min Harley Davidson som jag LÄNGTAR efter att få dra iväg på.

   

Mars 2010:
Så var vi då framme vid mars månad igen och
det här var mitt klart längsta inlägg hittills.
Hittills den här månaden har vi fortsatt vara sociala
med våra vänner.
Maria och Elle är på skidsemester.
Jag har varit på 2 provfilmningar till nya roller.
Huset jag arbetar i har dömts ut och vi flyttar till
ny skola innan påsklovet. 
Ja, det ser ut som nästa år också kan bli händelserikt...
Hänger ni med?



Tyvärr ingen fredagshumor idag, men jag lovar att ni får den imorgon.
Tills dess...
ROCK ON!

8 Kommentarer
Postat av: Renée

sv: grattis till 1årsdagen ;) Ska läsa mer ingående snart. sitter och pklinkar bas :)

Det roliga med denna dator är att det är en ny ASUS pro5DC-seriern för 5 papp. 3 gigs ram, 320 gigs minne och ändå funkar det inte :(

2010-03-19 @ 20:31:27
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Hatte :)

Häftigt;) Det är ett tag tills jag skrivit ett år.

Vi ses

2010-03-19 @ 23:52:01
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Liv

Grattis Micke till 1Års dagen!

Själv glömde jag bort att skriva något om det i min blogg när jag hållt på 1 år.

Hur fick du reda på hur många besökare du har haft och på vilken plats du ligger på?

Grattis än en gång!

Kram Liv!

2010-03-20 @ 00:22:54
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: ztizze

Flott, det händer en del på ett år :D Och det är klart vi hänger med under år två också. Rock on & Trevlig helg // Ztizze

2010-03-20 @ 12:09:18
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Lazy

Grattis Micke! Bra jobbat. Ha en skön helg. Hörs å ses. /Lazy

2010-03-20 @ 13:03:47
Postat av: Malin

Yeah, de gör ju tyvärr de.



Kul med årsresumé. :)



Rock on!

2010-03-20 @ 18:21:43
URL: http://frozenvanilla.blogg.se/
Postat av: Pink Guerilla

Grattis igen till 1-årsdagen. Du har varit med om en hel del det senaste året ser jag, och det ska bli väldigt kul och intressant att fortsätta följa dig framöver. Spread the Word and I will too;)



KRAM

2010-03-21 @ 13:51:30
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

Grattis till 1-årsdagen.

2010-03-21 @ 15:02:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: