Mörka moln över Sverige och då pratar jag inte om vädret....

Satt som rösträknare igår och det var inte färdigt
förrän 00.30 inatt, därför blev det inget inlägg igår.
Idag var det arbete som vanligt och efter endast
dryga 4 timmars sömn var jag riktigt trött och sliten idag.



Valet igår...
I en demokrati är alla åsikter tillåtna,
även de som i grunden står för odemokratiska åsikter.
Valresultatet i vår krets chockade mig och
när jag sen såg hela landet så blev det bara mörker.
När jag såg siffrorna i Skåne tyckte jag för första gången
i mitt 46-åriga liv att det är pinsamt att vara skåning.
Mitt vackra landskap känns helt plötsligt som det
djupaste och mest inskränkta delarna av sydstaterna i USA.

Vad hände?

Hur kunde fd Vit Makt och BSS´are lura så många
bara genom att snygga till sitt yttre och
klä in sina åsikter i lite snyggare uttryck?

Nåväl, den demokratiska processen är gjord och nu
sitter de i riksdagen.
Det positiva med detta är att de nu kommer att visa sin
politiska inkompetens och deras tid i riksdagen kommer
att vara kortvarig.
Inte olikt Ny Demokrati kommer de sen att självdö.
Frågan är bara hur mycket kaos de kommer att skapa på vägen.

Det positiva är också att de flesta av oss skåningar
röstade på nån annan än SD.

Dagen till ära tänkte jag köra lite måndagshumor.

3 Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger inget annat än att jag håller fast vid mina åsikter..

2010-09-20 @ 22:51:13
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Hatte :)

Ja visst e de bedrövligt :(

Verkar nu i kväll som de misst vågmästarrollen i alla fall.

Och ... jag håller med - surt att va skåning:(

2010-09-20 @ 23:13:37
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Ja, det är absolut svårt att säga nej! Man får utveckla sig och testa sig själv, och det är riktigt kul :)

2010-09-21 @ 08:01:40
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: