Annandag Jul.

Annandag jul är en dag som alltid innebär
blandade känslor för mig.

För 7 år sedan idag förlorade jag kvinnan jag älskade
i den katastrof som tog så många liv och lämnade en sån
förödelse bakom sig.
Tsunamin i Asien.
Sorgen efter Anna gör sig alltid extra påmind den här dagen och
jag skickar en extra tanke till hennes barn, föräldar,
bror med hans familj och alla de vänner som hon hade.

Samtidigt så är Annandag Jul en sån dag som vi njuter av julens
frukter och bara softar hemma med de närmaste.
Kvinnan och barnen jag älskar vid min sida
och livet känns bara bra.

Som sagt, blandade känslor...

Hoppas ni alla haft en bra jul,
min var MYCKET bra!!!



Rock on!

5 Kommentarer
Postat av: Vero

Det är som dagen innan arbetsdag idag så här är det mest till att slöa och göra så lite som möjligt.

Julen är över och för egen del tycker jag att det är skönt. Har inte varit den jul som jag tänkt mig alls. Men det är inte något att göra åt. Bara gå vidare.

Ha det gott! Det var inte meningen att min kommentar skulle låta så bitter. Hihi... Sorry!

2011-12-26 @ 19:56:34
URL: http://klimakteriekossa.blogspot.com
Postat av: charlotte

Tråkigt att höra att du förlorat en kär person i en sån hemskt katastrof.

2011-12-26 @ 20:25:24
URL: http://www.radiogirl500.blogspot.com
Postat av: Hatte

Inga ord finns att tillägga alla kommentarer du fått på facebook. Livet är hårt, men som tur är går det vidare för oss som finns kvar när vi lite vingklippta reser oss och bestämmer oss för att leva vidare. De som lämnat oss skulle aldrig förlåt att vi slutade leva, vara glada och hitta nya vägar. Nu har du din Maria som betyder allt i detta nuet. Krama varandra och håll kvar här och nu. Fortsatt bra julefrid från Hatte

2011-12-26 @ 21:21:36
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: eva eklund

Jag beklagar katastrofen som drabbade dig denna dag för sju år sedan, men gläds samtidigt åt att du har det bra nu.

God fortsättning/eva aka Unni

Postat av: Per Hedelin

Tack för dina ord Micke, jag var där och överlevde men min fina syster Anna kom aldrig hem. Den 26/12 kommer alltid vara en sorgens och tacksamhetens dag för mig och min familj. Idag finns alla tankar hos Anna

2011-12-27 @ 05:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: