Arbetet för i år är SLUT!!!

Så där ja, ÄNTLIGEN har jag gjort mitt på arbetsfronten för 2012!!!
Likaså har Maria gjort detta och framför oss har vi nu 
16 underbara, fantastiska, härliga, lediga dagar!!!
16 DAGARS LEDIGT!!!
YEAH!!!
 
 
 
Life is REALLY good!!!
 
Vi firade med smörgåstårta och skumpa.
GÖTT!!!
 
Idag har folk gått med villfarelsen att jorden skulle gå under och man skyller
på att Mayafolket skulle ha förutspått detta.
Men detta var ju såklart ännu en miss i tolkningen av historien.
Sanningen är att Mayafolket delade upp sin tideräkning i perioder om 144000 dagar.
En sådan period kallas Baktun och det enda som händer idag är att den 13:e
Baktun slutar och den 14:e börjar. 
1966 gav arkeologen Michael Coe ut en bok om Mayafolket och deras kalender
där han tog med hypotesen om jordens undergång, vilket han själv aldrig trodde på.
Men tack vare hans bok så var bollen i rullning...
 ..och nu är vi här och allt som hänt är att 14:e Baktunen inletts.
 
Veckans humor ligger i den här låten:
 
R.E.M. - It´s the end of the world
 
 
Livet går vidare så fortsätt njuta och...
Never stop Rockin`!
5 Kommentarer
Postat av: Kort

Tack Micke och jag hoppas du och din familj får en härlig ledighet =) Jag hoppas att vårt 14:onde Baktun får folk klokare och att vi slipper krig och att folk kan respektera varandra med alla de olikheter vi har.....Se bara här på bloggen bland våra vänner vilka olika liv och erfarenheter vi har ♥

2012-12-21 @ 20:39:11
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Titti

Hallå ja! Jag hälsar Måns! Bloggar gör vi allihopa!! Du med jag med tralallla;)!!

2012-12-21 @ 22:07:26
URL: http://nafetiti.blogspot.se/
Postat av: camilla

Å så underbart att få vara ledig så länge. Själv får jag vara nöjd med att vara ledig i tre dagar.
Nå ja...jag får ju en extra slant då jag jobbar dom röda dagarna :)
Kram!

2012-12-22 @ 08:18:39
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Charoline DeLavin

Har ett undan lagt till dig. "reserverat" lixom, om du fortfarande vill ha. haha


Ja folk var lite tokiga igår om den där dagen. Och mitt skämt på FB "is anybody out there still alive" var inte roligt tyckte några hyper-jobbiga bekanta.

Ha de fint! /c

2012-12-22 @ 15:36:06
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Ja det hade ju varit väldigt snopet om jorden gått under när du precis har gått på långledigt ;-)

2012-12-22 @ 16:48:37
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: