Gästbloggare nr 1.

Idag tänkte jag börja med nåt nytt,
nämligen bjuda in en gästbloggare...
Jag tyckte det kunde vara kul att se vad andra
kan tänkas vilja skriva inom mina kategorier.
Min första gäst är Grodan.
Den här bloggaren var den första jag hittade och började följa
nån gång för snart 3 år sen när jag själv började blogga...

Jag lämnar raskt över ordet till Grodan och
hennes kategori blir (självklart), Rock ´n´ Roll.



Motörhead – A love story

Hej! Grodan här.

Jag har fått äran att gästblogga här hos Micke
med vilken jag delar en stor kärlek - kärleken till bandet Motörhead.
Jag lärde mig gå till låten Ace of Spades och efter en tid
av en lite velig uppväxt musikmässigt så landade jag
till slut (och föga förvånande) hos rockmusiken.

Jag delar även en annan grej med Micke.
Vi har samma datum som årsdag med våra respektive och därför tänkte jag,
med detta gästinlägg, kombinera mina två kärlekar.
Min fina fästman och världens bästa band!

Så. Året var 2008 och jag hade pojkvän.
Grejen var bara den att när jag var hemma på besök i byn där jag är uppväxt
så såg jag R första gången och det var verkligen ”love at first sight”.
Vi sa inte ett ord till varandra utan kikade bara på varandra och turligt nog
så tänkte vi samma sak – Henne/Honom ska jag ha!

Jag dumpade min dåvarande.
Jag kände att jag inte alls var på samma nivå känslomässigt som honom.
 Även om jag inte sett R hade det nog ändå tagit slut,
fast kanske tagit lite längre tid.
Jag såg i alla fall inte R på några månader
även om jag var hemma i byn och spanade lite mer frekvent än annars ;)

Sen hände det.
Vi träffades när vi var ute, bytte nummer,
han följde mig hem och gav mig en puss på kinden.
That’s it tänkte jag. Men så blev det inte.
Vi träffades sporadiskt och sen mer och mer regelbundet
och efter några träffar hemma i min studentlya i Karlstad,
med alldeles för mycket vin,
så tog jag mod till mig och bjöd med honom
på den kommande Motörheadkonsterten som hölls i LLA det året.
Han sa ja. Men det är klart,
vem skulle frivilligt tacka nej till en friplåt till MOTÖRHEAD, liksom?

Dagen D. Vi festade och åkte dit.
Vi hade sittplatser och det funkade bra till förbandet Airbourne
 men sedan kände vi att vi ville ner till ståplats och röja till huvudakten.
Jag sprang och köpte öl efter några låtar och såg inte R mer den kvällen.
 Jag blev utkastad av vakterna
(låt oss säga att folk inte tafsar ostraffat under min kjol)
och åkte hem. R kom hem till slut.
Däremot kom han inte in utan stackarn sov i bilen på gatan utanför den natten.
Detta var December, Lucia tror jag och det var sjukt kallt.
När vi väl fick tag på varandra på morgonen efter och han kom in i lägenheten,
tillbringade jag resten av dagen med att värma honom.

Summa summarum:
Världens bästa band knyter band. Efter den dagen har vi varit oskiljaktiga!

Rock on!! Grodan

6 Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Kul med gästbloggare och tack Grodan för rolig läsning.

2012-03-07 @ 17:24:17
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Grodan

:D

2012-03-07 @ 19:19:34
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Underbar idé och vilken story vi bjuds på sedan!

Otroligt härlig läsning av Grodan, sedan att det handlar om Motörhead var ganska självklart med tanke på hennes kärlek till dom, men jag förstår henne.

Är ju också förälskad i dem!

2012-03-09 @ 11:24:02
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Hej Grodan - kul att du är här!

2012-03-09 @ 13:50:13
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

Menar du att jag också får gästblogga?

Glad jag blir!

Början av April också säger du?

Påminn mig gärna och vill du se specifikt ämne så hojta, annars kör väl jag något bra och härligt minne.



Detsamma och rock on!

2012-03-09 @ 21:40:51
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

antar du menar kategorierna som ligger under din header?

Isf. är jag med och bra att du påminner :)

2012-03-09 @ 21:49:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: