Ny vecka, nya möjligheter.

Så var vi igång igen...
Redan är vi inne på en ny vecka och på årets andra månad.
 Det mest positiva just nu är ju att det sakta men säkert blir ljusare på 
morgnarna och ljust längre på kvällarna.
Det kompakta vintermörkret håller på att lätta och det känns RIKTIGT bra!!!
Det är inte beckmörkt när jag ska till jobbet och det är inte beckmörkt
när jag kör hem från jobbet längre.
Det är GÖTT!!!
 
Bästa sättet att dra igång veckan är ju som vanligt att köra en bra rocklåt.
Men innan jag kör låten tänkte jag berätta en liten anekdot som sångaren 
i bandet skrev om i sin biografi.
Ja, jag pratar såklart om Lemmy Kilmister.
Jag gratulerade ju Johnny Rotten från Sex Pistols förra veckan och
anekdoten handlar om den kanske mest kända punkaren av alla,
Sid Vicious, som spelade bas i Sex Pistols efter att Glenn Matlock blivit sparkad.
Sid och Lemmy kände varandra...
 
 
...och en dag kom Sid till Lemmy och bad Lemmy att lära honom spela bas.
"Visst!" sade Lemmy och de började träna.
Efter 3 dagar sade Lemmy:
"Sid, du kan inte spela bas"
"Nä, jag vet..." svarade Sid och de gav upp försöken.
En tid senare söker Sid upp Lemmy igen och berättar glatt att han ska spela bas i Sex Pistols.
"Men du kan inte spela bas, Sid."
 "Nä, jag vet, men visst är det coolt!", svarade Sid glatt.
En kul historia och mycket mera roligt finns att läsa i Lemmys bok, "White line fever".
 
 
 
Jag har läst den och jag bara säga till er att göra detsamma!!!
 
Motörhead - Stay clean!
 
 
Rock on!
3 Kommentarer
Postat av: camilla

Den boken har jag inte läst. Men däremot Nikki Sixx bok.
Har du läst den? Om inte... GÖR DET!!
Kram!

2013-02-05 @ 08:37:10
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Ja visst är det härligt nu när ljuset börjar återvända :-) Här blir det dock inte lika ljust på sommaren som i Sverige. Å andra sidan har vi inte lika kompakt mörker på vintern, så det jämnar ut sig ;-)

2013-02-05 @ 10:13:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Carro

Härligt med ljusare tider!
Kan du tänka dig att Motorhead har spelat i Söderhamn? Om jag inte minns fel var året 1995... jag var 12 år då :)

Hoppas du/ni har en fin tisdagskväll!

2013-02-05 @ 16:58:48
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: