En riktigt bra och välsmakande helg...

Den här helgen har innehållit en ansenlig mängd godsaker.
Ja, en ansenlig mängd roligheter också.
Igår fyllde vår gode vän Max 41 år och det blev kalas.
Som vanligt när det är kalas i detta hem bjuds det på smaker som får
smaklökarna att göra glädjeskutt.
3 olika smörgåstårtor...
 
 
...följt av 2 olika tårtor, en sort bakelser och 3 sorters kakor.
 
 
 
Ja, när födelsedagsbarnet är gift med en konditor,
då kan det bara bli på ett sätt.
(Det finns ju goda skäl till att jag fått med denna konditor som
samarbetspartner i mitt företag, Skräckfabriken AB.)
 
Ett kul kalas blev det.
 
Idag har hela familjen en lugn och skön söndag,
men inte utan godsaker.
Min kontaktungdom tog körkortet i veckan och för att fira det
tog han med en tårta som hans mamma bakat och choklad till mig.
 
 
Ja, vad kan jag säga???
Life is good!!!
 
 
Men Maria går på diet och lyckades hålla fingrarna borta från allt det goda.
Du är OTROLIGT stark och duktig, sweety.
När du kan stå emot detta, så kan du stå emot allt!
 
Nu är det bara avkoppling kvar denna helg och
i morgon inleds nästa arbetsvecka.
Nu har jag endast 3, eller som mest 4 veckor kvar på jobbet i Lund,
sen är det nya äventyr som gäller!
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: marina

Hmmm...det är nog tur att jag inte har någon konditor i bekantskapskretsen!

2014-01-27 @ 02:21:34
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilka delikatesser som serverades! Tårtan är verkligen ett mästerverk :-)

2014-01-27 @ 11:22:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Oj så mycket smarrigt! Duktigt av Maria att undvika alla frestelser :-)

2014-01-27 @ 17:21:53
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: