Så var veckan igång...

Ny vecka och nya möjligheter och den började bra med en
alldeles vanlig arbetsdag.
Nu på fredag, 24/1, är det sista chansen att se mig i rollen som Max Krolian
i Woody Allens "Old Saybrook".
 
 
Vi hoppas på en stor och bra publik som en riktigt kul avslutning
på våra föreställningar.
Biljetter beställs på Kulturcentralen.
Missa oss inte!!!
 
Innan det är dags för veckans låt vill jag skriva några ord...
 
Musik är en väldigt viktig ingrediens i mitt liv.
Jag använder musik för att koppla av, varva upp, hantera olika känslor,
eller bara för att förstärka mitt välmående.
I många år av min ungdom var jag punkare och lyssnar även idag på punk.
Alla sorters rock tilltalar mig, men jag lyssnar inte bara på rock,
jag lyssnar på rätt mycket annat också.
Reggae är en musikstil jag också gillar och jag gillar när olika musikstilar blandas.
Rock och reggae ihop blir ofta bra och det finns många
bra exempel på denna blandning.
The Clash har t.ex flera låtar som de lyckats riktigt bra med denna blandning.
Men bandet som spelar veckans låt blandar inte musikstilarna,
de spelar båda stilarna separat.
Reggae med riktigt tungt gung och punk med riktigt högt tempo.
Bad Brains från Washington DC:
 
Bad Brains - Rise
 
 
Bad Brains - I and I survive
 
 
Ja, det är några år mellan låtarna,
men ni ser bredden på pågarnas musikstil.
Jag har alltid gillat denna bredd och så fick ni 2 måndagslåtar den här veckan.
Grattis!
Hehehe
 
Rock on!!!
1 Kommentarer
Postat av: Znogge

Önskar dig en bra start på veckan!

2014-01-21 @ 21:30:03
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: