Skuggor över framtiden???

Ja, jag brukar inte ägna mig mycket åt politiska diskussioner,
varken IRL, eller här på bloggen, men igår var det ju val till Europaparlamentet.
Maria och jag stod som röstmottagare och självklart röstade vi också.
 
 
Valdeltagandet sades vara högre än någonsin och det är ju bra,
men i mina ögon så var det inte så fantastiskt som man skulle kunnat hoppas på.
Ca 50% av de röstberättigade i landet orkade inte pallra sig till vallokalerna
och det var ungefär likadant över hela Europa.
I samma veva har högerextrema partier i Europa fått luft under vingarna 
och det är ett hot mot både demokratin och medmänskligheten.
 
Rätten till allmänna val är något som
miljoner människor världen över kämpar och dör för,
men för oss är det en självklarhet.
Demokratin har sina brister, men alternativet är inte att föredra.
Allmän rösträtt är inte bara en rättighet, det är också en skyldighet och
vill du bevara demokratin så gör din röst hörd i demokratiska val. 
 
Men, jag är heller inte känd för att vara pessimist utan jag är född optimist.
Jag tror på mänskligheten och framför allt på medmänskligheten!!!
 
 
Här hemma rullar livet på som vanligt och många av bollarna är ännu kvar i luften.
De flesta av bollarna är roliga saker, och de ska spelas, men det är ändå stressigt, såklart.
Men det känns som det kommer att lösa sig.

Men till hösten måste jag nog börja prioritera saker i en annan ordning.
 
Faith no more - Falling to pieces
 
 
Nä, så illa är det inte... Hehehe
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: camilla

Jag håller med. Det är vår skyldighet att rösta!
Hoppas att du får en toppen dag!
Kram!

2014-05-27 @ 08:18:59
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Marina

Jag tycker det är väldigt oroande att röstdeltagandet var så svagt, och att sedan vindarna verkar blåsa i den riktning som de gör, gör det hela ändå mer oroväckande!

2014-05-27 @ 08:54:11
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: