Arbetshelg...

Den här helgen är en arbetshelg...
Men inget direkt tungt arbete, utan ganska trevligt arbete.
Idag började dagen med att uppfylla ett löfte till en fd elev.
Han hade önskat en tur med mig på min Harley som belöning för ett hårt arbete
i skolan och idag var det dags att få den belöningen.
 
 
Hans betyg: 10/10!!!
Kul!!!
 
Sen har jag agerat kontaktperson och haft både min kontaktungdom och hans
flickvän här på besök.
 
Nu är det avkoppling med min vackra hustru och i morgon är det dags att arbeta igen.
Som röstmottagare på valdagen till riksdagsvalet.
Ett mycket intressant arbete!!!
 
Ja, jag ska ju självklart rösta själv också och jag
måste säga att...
Jag har aldrig haft så svårt att bestämma mig för vad jag ska rösta på.
 
 
Det enda jag är säker på är vad jag INTE ska rösta på och det är
av, för mig, självklara skäl.
Jag är humanist och för mig är de mänskliga värdena och
den där tillhörande medmänskligheten viktigare än något annat i samhället.
Jag vill ha ett samhälle där en människa bedöms efter VEM han/hon är och inte VAD han/hon är.
Därför kan jag ALDRIG lägga en röst på partier som SD och SvP
som värderar människor efter etnicitet, religion, kön, och sexuell läggning.
 
Nu återstår det att komma på vilka jag vill lägga min röst på för
jag ska använda min röst så att inte någon annan använder min tystnad...
 
Rock on!!!
1 Kommentarer
Postat av: Gubben

Kul att han blev glad över motorcykel turen. Håller med dig angående vilka partier man inte kommer rösta på. Tyvärr verkar det som om Sd kommer få många röster i år. Beror det på okunskap eller har de etablerade partierna totalt misslyckats?

2014-09-14 @ 08:00:24
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: