Nu var det nära IGEN!!!

Det ska bli skönt att sluta pendla...
Ännu en gång var jag nära att smälla idag.
Frontalkrock i 80km/t med en lastbil,
inte så trevligt om det hade fullföljts.
Kör hemåt i godan ro och det är rätt
mycket trafik i mötande fil, så strålkastarna är många.
Plötsligt har jag ett par strålkastare på min sida av vägen,
ett hundratal meter bort, men de försvinner lika snabbt
tillbax till rätt sida av vägen.
Jag hinner tänka att han gjort ett försök att köra om och
då sett mig och avbrutit omkörningen och hinner säga:
"PUCKO!"
för mig själv. Så dyker plötsligt ett par strålkastare till
upp och gör samma sak.
Jag hinner tänka "va fan" och så är jag nästan framme
vid stället där båda överträdelserna gjordes.
Då kommer plötsligt en stor lastbil över på min sida
för att göra samma sak och jag ställer mig på bromsen
och lyckas undvika frontalkrocken med ett par meter till godo.
Då ser jag att en man står och byter däck på deras sida av vägen,
utan varningsblinkers, men med ljusen tända på bilen.
De här som körde om körde alltså över för att komma förbi honom
och lastbilen hade inte lust att bromsa in och vänta
tills jag passerat som han skulle ha gjort, utan tog en chans och
riskerade mitt liv för att tjäna några sekunder.
När jag svalt ner hjärtat ur halsgropen och återfått normal puls
blev jag bara så förbannad.
Det ska bli skönt att sluta pendla!!!

2 Kommentarer
Postat av: Renée

åh fy fan :/

2009-12-11 @ 16:05:18
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Michalw

Fy fan, det kunde gått illa. Byta däck ute på vägen sådär får man inte göra ens heller läste jag nånstans nyligen, just pga att såna här saker kan hända då. För några veckor sen omkom en äldre man när han blev påkörd medan han bytte däck mitt på vägen.

2009-12-11 @ 22:11:36
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: