Vinterfredag och fredagshumor.

Fredag igen och nu är det inte långt kvar till julen.
Vintern har verkligen kommit till Skåne.
Jag vet att det är både mer snö och mer kyla i Norrland,
men här nere har vi en ständig vind som vållar stora problem
på vinterhalvåret.
Normalt brukar det ta ungefär 35-40 minuter för
mig att köra till jobbet, idag tog det
1 timme och 20 minuter.
På de större vägarna, där jag normalt kan köra i ungefär 100km/tim
låg topphastigheten i morse på 50-55km/tim.
2 spår att följa och en kö av bilar både fram och bak.
När jag sen kom in på småvägarna mot Lövestad
blåste snön från åkrarna rakt över vägen så det blev svårt att
se vad som var väg och vad som var åker.
Hade det inte varit för de orange pinnarna vid vägkanten,
hade jag lika bra kunnat köra på åkern.
Topphastigheten här låg kring 40km/tim.
Väl framme var vi 8 personal på skolan av normala ca 30
och 19 elever av normala 150.

  

En speciell dag på jobbet och nu är jag i alla fall
hemma igen och ska snart tända brasan.
GÖTT!!!
Lite fredagsmys står härnäst på programmet,
men innan det är det dags att skratta igen.

En gammal klassisk rocklåt från 50-talet i en
MYCKET speciell version.

4 Kommentarer
Postat av: Ola Ahlm

Det gör du rätt i vännen. Själv värms det glögg. Väntar bara på att Paula skall komma hem.

2009-12-18 @ 18:50:41
Postat av: M i c k a

haha jag skrattar lika gott åt det avsnittet varje gång jag ser det ^^,

2009-12-19 @ 01:36:03
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Micke

Ha en härlig helg Ola och Paula!

Micka, visst är den kul! :-)

2009-12-19 @ 10:38:59
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: M i c k a

haha tack och bock, som sagt så gillar jag kaotiska och panikartade julfilmer ;D



allt bra annars?

2009-12-19 @ 22:35:39
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: