Helsingborg i 2 dagar.

Hela familjen hemkommen efter 2 dagar i Helsingborg.
Det var härliga dagar och vi är trötta, men nöjda.
Vi började med att kidsen fick se farfars lägenhet för sista gången.
Imorgon är den ej längre i vår ägo, så vi sade adjö.
Därefter åkte vi till Beredskapsmuseet och jag fick dela med mig av mina
outtömliga kunskaper inom militärhistoria till en
fascinerad (?) familj.

     

     

Efter detta åkte vi till vårt vandrarhem på Villa Thalassa och checkade in.
Ett fantastiskt vandrarhem med naturen runt hörnet och havet bara ett stenkast bort.
Jag och Maria åkte sen iväg till Mc Donalds och handlade kvällsmat
medan kidsen gjorde sig hemmastadda.
Efter maten åkte jag sen iväg och var på min första inspelning av "Odjuret".
Inspelningen gick bra och ganska snabbt.
Under min frånvaro hade Maria och kidsen det skönt vid havet och i naturen.

  

När jag sedan kom hem så höll de som bäst på med att mysa med snacks och godis.
Självklart var jag inte sen att hoppa med på det.
Vi delade rum alla 6 och insomnandet tog tid.
Det blev mycket bus och många skratt innan lugnet slutligen lade sig i rum F3.

     

Nästa dag, idag då alltså, började vi med frukostbuffé.
Härligt!
Sen körde jag Jakob till stationen eftersom han var tvungen att åka till Lund.
Vi andra fortsatte vår dag i Helsingborg med att besöka grannstaden Helsingör
i grannlandet Danmark.



Jag har ju rest denna väg oändligt antal gånger under min uppväxt
och även Maria, även om hon inte är uppväxt i HBG som jag,
har också "turat" en del i sina dagar.
Men kidsen har inte gjort det lika ofta.
Isak och Gabbe var små senast de gjorde detta
och för Elle var det premiär.



...och i havet simmade brännmaneter...

I Helsingör hade vi en riktigt skön dag,
trots en ordentlig regnskur mitt i all solskenet.
Vi gick längs ströget, shoppade, åt glass och bara njöt av tillvaron.
Isak hittade ett gevär han gärna ville köpa och fick känna sig som en cowboy ett tag.

  

Hemresan från vår trevliga hemstad i vårt trevliga hemland gick också bra
och nu började kidsen känna sig säkra till havs.



Sen körde vi hemåt mot Staffanstorp igen
och förutom hårda och jobbiga sidvindar på motorvägen
när jag körde hoj,
gick allt bra och vi har kommit hem, trötta, nöjda och glada.

2 Kommentarer
Postat av: Lena

Micke: Tack för din rad inne hos mig!

Fick en glad överraskning då jag såg ditt namn.Har en släktning som heter precis som du...

MVH.Lena

2009-08-01 @ 11:37:06
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Micke

Micke:

Kul! Ja, vi är en hel del "Mickar" i landet, särskilt många 60-talister skulle jag tro.

2009-08-01 @ 12:00:29
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: