Andra arbetsdagen.

Har jobbat i 2 dagar nu efter semestern.
Det känns rätt ok, även om minnet av de lediga dagarna är färska och
jag är lite seg och har lite svårt att komma in i rutinerna igen.



Killarna i Bjärred i söndags.



Jakob övningskör med mig i nya bilen i söndags.
Det gick förstås bra.

Men som sagt, det är helt ok att jobba igen
och det är ju bara 2 veckor, sen har jag
SEMESTER igen. Den stora den här gången.

Idag kom jag på en nackdel med att arbeta på landet,
mot att arbeta mitt i centrala Malmö som jag gjorde innan.
När jag slutade arbetet och klev ut ur skolan
såg jag att bonden på åkern mittemot skolan
höll på att slå gräset.
Jag hann tänka: "Jaha", sen kände jag pollenallergin slå till i ögon och näsa.
FAN!
Jaja, det gick ju över, det också.

Jag fick pollenallergi vid 35 års ålder, har aldrig känt av det tidigare.
Trodde jag skulle slippa sånt när man nått medelåldern,
men nä...

2 Kommentarer
Postat av: Liv

Jag har gjort som dig, delat upp ledigheten! Jag är föräldraledig denna vecka, jobbar nästa sen börjar den riktiga semestern. Men vilket väder jag har nu när jag är ledig! Badat varje dag och härligt rödbrun på kroppen! Ha det så ses vi på bloggen eller FB!

2009-07-01 @ 23:34:56
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Micke

Micke:

Det är rätt skönt att göra så faktiskt.

De veckorna jag arbetar mellan ledigheterna känns helt ok eftersom jag vet att jag ska vara ledig snart igen. :-)

Ha det gott och ta det lugnt i värmen.

2009-07-02 @ 08:44:30
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: