Internet.

Visst är Internet en fantastisk uppfinning?
Jag diskuterade en gång Internet med mina elever i Malmö,
när jag jobbade där.
De var alla vana surfare och var ute dagligen.
Men när jag frågade dem vad Internet var beskrev de Internet som en sak, nästan som en levande varelse.
De beskrev något som lät som en superdator som stod någonstans i USA och bara flödade ut information.
En rolig beskrivning, men något jag tror att ganska många delar.
När jag sedan beskrev Internet som mängder av datorer kopplade samman genom olika nätverk världen över,
blev de förbluffade.

Jag har flera vänner som ständigt bjuder in mig till olika community sidor, men det blir bara för mycket.
Jag finns på Facebook,
jag har en hopplöst dåligt uppdaterad sida på Myspace,
jag finns på filmcafé och statist.se, 
jag har en identitet på Tradera och så har jag min mailadress på MSN hotmail.
Och så den här bloggen såklart...

Men visst är Internet beroendeframkallande.


4 Kommentarer
Postat av: kristina

Du är ju lärare:)

Kul...



Har pluggat till det men hann aldrig ut i arbetslivet innan barnen, branden och döden.

Nu bryr jag mig inte om det. Men sommarlov har jag ändå:)



Kram

2009-06-13 @ 19:29:49
URL: http://branden.blogg.se/
Postat av: Micke

Yes, jag jobbar som specialpedagog, men man måste ju ha självironi och kunna skämta på sin egen bekostnad, annars är livet ganska tråkigt.

Humor med kidsen på jobbet är ovärderligt.

2009-06-14 @ 14:19:40
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Anonym

Internet är en superdator. Det vet ju alla. Den heter piratebay. Är man ute och surfar eller inne och surfa? Eller är man "inne" när man surfar men helt "ute" om man inte gör det?

När är man en van surfare? Är det när man kan trycka förbi pop-upp reklamen sjukt snabbt eller när man får high score i antalet träffat på googles sökmotor?

2009-06-15 @ 17:27:26
Postat av: Micke

hahaha

2009-06-16 @ 22:11:57
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: