Min far.

Min far har avlidit.



Han blev 69 år gammal.
Vår relation var inte som de flesta andra far/son relationer.
Jag träffade min far för första gången när jag var 26 år gammal
och då är det inte så lätt att få en far/son relation.
Varken för min far, eller för mig.
Men jag är inte bitter,
jag är bara nöjd att jag fick en chans att träffa honom och lära känna honom.
Alltför många saknar en far.
Min relation till min far har lärt mig hur viktigt det är för mig att vara en far för mina söner.

I sin ungdom körde han hoj, jag tror det var en BSA.



Han berättade att han och hans kompisar körde utan hjälm, tills en av dem körde ihjäl sig.
Då körde alla med hjälm en månad eller så.
Under hela sitt vuxna liv var min far sjöman.
Han vill gå till sjöss direkt efter skolan,
men det tillät inte min farmor,
så han gick till sjöss så fort han blev myndig.
Han fortsatte arbeta till sjöss tills han gick i pension för 10 år sen.



Bla jobbade han i många år för Wallenius rederier.
Han har besökt alla världens hörn, alla världsdelar och rest otaliga varv runt jorden.
Familjeliv och hemmavistelse var inte hans grej,
han var en rastlös själ.
Han var en ensamvarg och han levde ett hårt liv.
Men nu har han lämnat jordelivet lugnt och stilla.
Nu seglar han med Poseidon på evighetens hav.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: