Busy day and getting old...

Inte lika trött idag som igår
och en inte lika aktiv dag idag som igår.
Pågarna är här idag och det är alltid en fröjd
att få hem dem igen.
Igår då...

Blev uppringd på eftermiddagen av
skolsköterskan på Gabbes skola
som berättade att Gabbe fått en mindre
hjärnskakning.
Aj, aj aj.
Han hade brottats på låtsas med en kompis
och slagit i skallen i ett fönsterbräde.
Jag kastade mig in bilen och körde mot Lund.
Hämtade upp en kille som verkade ok och
åkte direkt till akuten.
Där blev vi rätt snabbt, (efter ca 45min),
omhändertagna och han blev undersökt
med bekräftelsen på att han var ok
och troligen bara fått en mindre hjärnskakning.
Vi satt kvar på sjukhuset 2 timmar till
för att de ville observera honom,
sen fick vi åka hem.
Vi tog en smarrig fika i kafeterian
innan jag körde honom till hans mamma.



Senare åkte jag och Maria till Burlöv Center
där vi besökte en optiker som gav mig
det tydligaste tecknet på att jag börjar bli gammal.
Jag behöver glasögon.
Inte bara läsglasögon, utan helatidenglasögon.
Han sade att i åldern 43-47 brukar det vara dags för
oss som inte behövt glasögon tidigare
och jag är ju mitt emellan 43-47.
SUCK!!!
Men eftersom jag är den jag är
måste jag ju gå in i min "ålderdom" med stil
och köpte ett par glasögon
av Jaguar, såklart.
Nästa steg är kanske att köpa en bil av märket Jaguar.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: