Lillsyrran fyller 40.

Idag blir lillsyrran 40 år!
STORT GRATTIS PÅ DIG!!!
LILLSYRRAN!
Det innebär att jag är gammal...
Men det visste jag ju i och för sig redan...
Det blir bara så extra tydligt när lillsyrran fyller 40,
lillbrorsan fyllde 37 och
mina egna barn är 18, 16 och 12.
Men sånt är ju livet,
man blir äldre och äldre för varje dag som går
och åldersnoja är det sista jag har.
Tänk så mycket mera jag vet nu än när jag var 25.
Mitt utseende bär spår av mitt liv.
Jag såg en film för ett tag sen och jag kommer inte ihåg
vad den hette, men en kvinna sade just det om sitt utseende.
Jag ser ut som jag gör för att jag 
festat, haft sex, slagits, skrattat, gråtit, älskat, hatat, längtat,
levt helt enkelt och jag är stolt över varje rynka,
för varje rynka bär en del av min historia.
Inget exakt citat, men nånting ditåt sade hon
och det tyckte jag stämde väldigt väl in på
min egen syn mitt åldrande.
Dessutom lever jag hellre 10 år kortare och
lever fullt ut med mat, dryck och gott leverne
som kanske inte är så nyttigt, men riktigt gott.
Än att jag lever 10 år längre och inte njuter av livet.

Apropå åldersnoja så såg jag ett inlägg hos en bloggkollega
i helgen som visade bilder på människor som definitivt
inte åldras med stolthet.
Kolla in:

 http://thewayofstefan.blogspot.com/2009/09/med-operationer-som-intresse.html

Att säga att dessa människor har gått till överdrift
är en underdrift.
Att säga att dessa människor misslyckats med sina försök
till evig ungdom är också en underdrift.

Jag tycker inte det är svårt att åldras med stolthet,
men jag kanske är annorlunda?

5 Kommentarer
Postat av: Stefan Bengtsson

Oj vilken ära! Tackar :P hehe...

Jag gillar ditt inlägg, för du skriver på en så talande sätt. Du uttrycker dig bra.



kram!

2009-09-06 @ 18:32:01
URL: http://TheWayOfStefan.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag är 20 nu men dagen då jag förhoppningvis är 50, 60, 70 vill jag också se mitt liv i mitt utseende som den fantastiska citat ovan. Dessutom vill jag se hur Jag ser ut som äldre no alterations!

sv:tack, kul att det uppskattas:)

2009-09-06 @ 22:40:42
URL: http://thewhitetee.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är 20 nu men dagen då jag förhoppningvis är 50, 60, 70 vill jag också se mitt liv i mitt utseende som den fantastiska citat ovan. Dessutom vill jag se hur Jag ser ut som äldre no alterations!

sv:tack, kul att det uppskattas:)

2009-09-06 @ 22:42:22
URL: http://thewhitetee.blogg.se/
Postat av: Jonny Blomkvist

Ja vi borde kanske titta lite oftare i backspegeln.

Livet gäller att fångas, annars kanske man blir fångad av livet, och inte vågar leva.



Det bästa jag vet är intressanta möten med människor i olika åldrar, och som vågar bjuda på sig själv, eller berätta något gott ifrån livet (en anekdot eller två). Att man även får lite tänkeställare då och då.



Livet kan vara som mest intressant när man ramlat i en törnebuske, och tuggat lite taggtråd, för att sedan spotta ut det negativa och tända glöden och resa sig upp igen.

Kram på er ALLA läsare av denna BLOGG

2009-09-07 @ 23:15:58
URL: http://www.jonnybegood36.zmn.se
Postat av: Micke

Micke:

Så rätt Jonny!

2009-09-08 @ 20:59:40
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: