Fredag den 13e och slut med jobbet i Lund.

Idag är det fredag den 13:e och jag kan villigt
erkänna för er alla att, ja, jag är skrockfull.

Just fredag den 13:e är jag inte så speciellt "rädd" för,
men jag lägger t ex aldrig nycklar eller pengar på bordet
och i skådissammanhang är jag GRYMT skrockfull!
Jag ber folk att INTE önska mig lycka till i samband
med föreställningar och filminspelningar
och när folk ändå gör det försöker jag
snacka bort det och absolut INTE säga tack!

Har varit med om missöden i föreställningar i
samband med lyckönskningar
och det berodde säkert bara på en slump,
men varför chansa?

Siffran 13 försöker jag undvika,
men idag har den FÖRFÖLJT mig!!!
På lunchen idag satt jag och kollade min mail,
13 olästa meddelanden...
Sen kollade jag min blogg,
13 besökare...
Sen kollade jag min ask med adresskort till bloggen,
13 kort kvar...
JÖSSES!!!

Trots detta så har dagen gått förbi utan missöden...
...hittills...

Sista dagens anställning i Lund idag
och idag var det med tungt hjärta
jag sade hej då till kidsen när de åkte hem.
Har jobbat i branschen i nära 20 år och mött hundratals
barn och unga under dessa år.
Vissa av dessa barn och unga har gjort starkt intryck
och de kommer jag att minnas lång tid framåt,
medan andra försvinner i mängden allt eftersom åren går.
De pojkar jag jobbat med nu har fått en plats bland
de barn och unga jag kommer att minnas.

På måndag är det Malmö stad som är min arbetsgivare
och det har känts avlägset fram tills nu då det känns väldigt nära.
Det kommer att bli spännande att lära känna nya kollegor och elever.

Maria har nu haft sin sista semestervecka
och spenderat den med Elle.
Hon är lika nöjd som jag med sommaren,
men hade önskat en vecka ledigt till
och vem skulle inte vilja ha det...
Tjejerna sitter nu i soffan och kollar film
och innan jag förenar mig med dem så
är det dags för ännu en låt.
Fredagshumorn utgår idag för musiken...
That´s life!!!

Billy Idol - White wedding



...nice day to start again...

5 Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Lite spooky det där med att 13 förföljt dig idag, förstår din skrockfullhet i dom där sammanhangen med även om jag aldrig varit det, men ofta är det ju så med skådespelare eller liknande, undrar varför?



Kevin har haft lite mer otur då han rammlat två gånger idag på cyckeln, bara lätt skapsår på knät men ändå.



Jag brukar klara mig...



Trevlig helg på dig med.

(du ska inte va i med i min tävling på bloggen btw?)

2010-08-13 @ 22:55:03
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

Japp, tävling.

Kolla strax under header så hittar du banner och klicka på den så hittar du tävlingen ;)



Jo så kan det vara så klart, va logiskt :D



Tackar och det var grymt på Sonisphere trotts regnet, och ja man kan inte göra allt, det går fler tåg.

2010-08-13 @ 23:06:04
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

tack detsamma =) bla låt förövrigt!

2010-08-14 @ 09:50:03
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Anonym

He he synd jag inte visste om din "rädsla" för skrock ... Bra att du ser fram emot nya jobbet - vi kommer att sakna dej men ... som vi var överens livet går vidare. Sedan är det ju så ... både du och vi finns ju kvar och kan hålla kontakten som "human beings". Ha det bra och hälsa Maria

2010-08-14 @ 11:06:45
Postat av: Grodan

sv: tack det samma :D

2010-08-14 @ 11:07:39
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: