Sjukt mycket snö!

Vad är detta?
En ny istid, eller har Skåne blivit Norrland?
Vintern fick ny fart idag och det var snöfall
i kubik och stormande vindar vilket ger
ett riktigt snökaos.
Kolla utanför huset när jag kom hem idag.
Bilden till vänster är mina spår in i huset
när jag kom hem.
Bilden till höger samma plats 30 minuter senare.

  

Before                        After
Närmast huset är spåren kvar för de är under tak.

Jag längtar till våren!!!
Maria och Elle ska till Storlien
och åka skidor vecka 11
så då får ju snön vara kvar där uppe,
så att de får en kul vecka,
men här nere i Skåne vill jag ha vår
så snart det bara är möjligt!!!

Men något som är mysigt när dessa vinterdagar
stormar är att tända brasan.
Ovärderligt!!!

3 Kommentarer
Postat av: Hatte :)

Håller med dej;)

Skönt inne framför brasan och ett tag under vintern men.. nu är våren välkommen;)

2010-01-27 @ 21:38:49
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Maria

Äh, vad alla klagar, NU NÄR VI ÄNTLIGEN HAR RIKTIG VINTER, vad är det med er??? Fast det är klart jag har ju bara 10 min gångväg till jobb så, och rätta kläder! SUPERHÄRLIGT! Vintern får gärna stanna att tag till!!!

2010-01-27 @ 22:35:44
Postat av: Micke

sv:

Maria, min älskling. Du har rätt, hellre riktig vinter än det där slask, plasket vi brukar ha här nere i Skåne.

Men jag tycker ändå att våren är välkommen nu.

2010-01-30 @ 00:35:22
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: