Tillbax på jobbet och veckans flashback.

Då var jag tillbax på jobbet och första dagen var bra,
ja, den var riktigt soft.
Inga elever och bara en kollega och vi
förberedde inför verksamhetens flytt till nya lokaler
igen till hösten.
Vi förberedde verkligen i vårt eget tempo,
ingen anledning till att stressa när lokalerna ändå inte är klara än.

Fick ett erbjudande om en roll i en musikvideo idag,
JÄTTEKUL!!!
Vet inte vilket band det var än,
men det skulle vara tung rock och min karaktär
skulle passa ypperligt till denna video sade de.
Jag skulle spela en tuff och elak typ i videon.

Ännu en gång ska snälla jag spela elak...
...men det är KUL att spela ELAK!!!
(...och att skrämmas...)
(Muhahahahahahaha)

I vilken kategori ska jag lägga inlägget om det jobbet?
Film, eller Rock ´n´ Roll?
Hmmm...
Tål att tänkas på.

Nu till veckans flashback.
Ett gäng killar som nog aldrig sågs som
särskilt tuffa eller elaka, trots Rockstilen,
utan de sågs som rätt söta redan när det begav sig.

Sweet - Ballroom Blitz.



1 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Haha, det var väl skönt att vi kunde vara överens igen :)



Jag kunde faktiskt tänka mig det, för de startade redan på 80-talet har jag läst mig till, och band som har "egna" stilar eller håller sig till lite annorlunda genrer, som t.ex. cowpunk då, brukar låtar mer så i början av karriärer, för att senare nästan vara tvungna att modernisera deras musik och då brukar de gå lite ifrån deras "första" stil.

2010-07-06 @ 07:56:07
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: