En dag kvar...

En dag kvar..
En liten ynka arbetsdag kvar,
sen är det SEMESTER!!!!
Så gött!!!
Så OTROLIGT gött!!!



2 veckor med kidsen hemma
och jag bryr mig inte så mycket om vädret dessa dagar,
bara att vara ledig är UNDERBART!!!
(Men visst hade dett varit kul om solen hade lust att skina också.)

Hade en härlig dag med kidsen på jobbet idag,
med en heldag på beachen.
Det är sådana här dagar man är nöjd med sitt yrkesval.

Så här på sluttampen av arbetet
kan jag berätta om avslutningsdelen på historien om min tjänst.
Den övertaliga personen i kommunen som skulle ta över
min tjänst visade sig inte vara så lämpad att ta över min tjänst,
så plötsligt fanns det ingen som skulle ta över min tjänst längre.
Med lite framförhållning hade kanske detta uppdagats innan
jag sökt och fåttt nytt jobb och innan kollegor och
föräldrar rasat över hanteringen av mig och min tjänst.
När det uppdagades var det försent för mig att säga nej till Malmö
och helt plötsligt får det rekryteras en ny person på min tjänst.

Jag blev inte förvånad,
faktum är att jag nästan förutsåg att detta skulle ske.
Själv sitter jag säkert med ny tjänst i Malmö,
men jag tycker synd om kollegor,
elever och deras föräldrar.

2 Kommentarer
Postat av: Daniel

sv: En bootleg från konserten du var på...

2010-06-17 @ 19:59:03
URL: http://rymdtomten.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Ja, där är vi faktiskt helt överens :)

2010-06-18 @ 13:17:53
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: