Vanlig vardag...eller...?

Torsdag och min krassliga hals håller i sig.
Jag låter ännu som jag druckit en flaska whisky.
Det har jag ju, (tyvärr), inte gjort,
men det borde jag ju kanske gjort,
bara för att rensa rören. 
Ja, alltså inte en hel flaska,
men ett glas hade nog gjort susen.
Min kollega har nog blivit smittad av mig,
eller av samma smittkälla som smittat mig
och var hemma idag och kommer
att vara hemma imorgon också.
Att vara en man kort i vår verksamhet
är kännbart, men dagen gick trots det bra,
men jag känner mig extra sliten idag.
Borde kanske också varit hemma,
men att låta kollegorna gå ännu en man kort,
när redan en är borta,
är för mycket för mitt samvete.

Min kära hustru fick ett extraarbete idag
och fick nytta av sina konstnärliga sidor.
Hon blev inhyrd av City Gross´ägare till att
göra ansiktsmålning på barn, (och vuxna).
Mellan 17 och 20 hade hon fullt upp i princip hela tiden.
Elle och jag åkte inom och hälsade på och Elle
fick naturligtvis en målning då oxå.



Hon är riktigt duktig, min hustru!

Nu är Maria hemma igen och vi har kraschat i
soffan till den riktigt bra filmen:
"Bourne Ultimatum" på 6:an.
har sett den förr, men den kan ses igen och igen.
Alla 3 Bourne-filmerna är BRA!

Ha en bra kväll!

2 Kommentarer
Postat av: Hatte :)

Håller med dej! Det gick bra men är oxå helt slut. Tur du har samvete;)

Krya på dej:)

2010-03-04 @ 23:13:05
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Pink Guerilla

Man får dricka en hel flarra Wirre - det är Rock 'N Roll! Hoppas du mår bättre snart och att du får en fin helg med familjen:)

2010-03-05 @ 14:55:10
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: