Soft lördag.

Så var ordningen återställd.
Gabbes vänner har åkt hem, Elle, Maria och Isak
har kommit hem och Jakob har varit hemma och vänt.
Det har varit en lugn och avkopplande dag och planeras fortsätta så.

I veckan läste jag ut en bok jag fick av sönerna
i fördelsedagspresent.
"Al Capone - Gangstern och den amerikanska drömmen."
av Henrik Höjer.



En mycket intressant biografi om världens mest kända gangster
och hans väg från att vara lokal tuffing i New York
till att bli ledare för den största kriminella organisationen i Chicago
och samtidigt världskändis.
Vidare hur han slutligen fängslades på grund av skattebrott
och knäcktes psykiskt och fysiskt under sin vistelse på Alcatraz.
Han dog 1947, 48 år gammal, hemma i sängen omgiven av sin familj
av syfilis som han haft i över 20 år.

Nu har jag lånat en ny bok av min kollega Stefan.
1 mot 100 av Jay Dobyns.



En undercover-polis i USA som gjort den mest lyckade
infiltrationen av Hells Angels.
Har inte hunnit läsa så mycket än, men jag är
redan fullständigt fast i boken.

Stefan har i gengäld lånat säsong 1 och 2 av
"Sons of Anarchy" av mig.



En bra deal, eller hur?

Gårdagskvällen...
Vi lämnade Gabbe och hans vänner
Kasra, Jocke och Emanuel här hemma på kvällen
och drog till Malmö stad.



Storebröderna var redan i Malmö och festade.

På festivalen såg vi först ett riktigt bra rockband som spelade
på ett lastbilsflak med 2 akrobater som snurrade kring dem.

   



De var en del av en hel gatuföreställning och riktigt bra.
Lâcher de Violons hette de.

Sen var det såklart dags för lite käk.
Langos hör ju till klassik festivalmat och gott är det.



Lite glidande till på festivalen sen var det The Ark.
Det finns många sätt att benämna deras musik, 
och glamrock är en beskrivning.
Deras sista föreställning för ett fullständigt smockat Stortorg.

   

   

Ett underhållande band med en bra scenshow och deras
farväl blev storartat.

Nu ska jag läsa lite till i min bok innan det är dags
att korka upp en kall öl och fixa lite middag.

Rock on!

3 Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Jag var aldrig på the ark men jag har kollat på massa andra bra artister!

2011-08-27 @ 23:34:41
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Fred

Gött att spontanfestivala lite på det sättet!

Sv: Ropar till så fort jag hinner!

2011-08-28 @ 14:58:48
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Michalw

En mot hundra är ASBRA!! Kunde knappt släppa den, det är sällan en bok fångar mig så :)

2011-09-03 @ 00:12:29
URL: http://rockerfarsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: