Nationaldagen, hojtur och teater.

Idag var det Nationaldagen.



Finns det nåt bättre sätt att fira en solig nationaldag än
att ta en lång hojtur med vänner?

4 hojar blev vi.
Henrik, jag och 2 kollegor till honom.
Vi körde upp till Helsingborg längs landsvägar och längs havet,
käkade glass i Råå hamn och sen körde vi vidare mot Ekeby.
Vi tillryggalade ca 10-12 mil tillsammans innan jag avvek
och körde hemåt för teatern och de andra körde vidare.
Ca 20-22 mil blev det för min del.

Jag fick också tillfälle att prova det "nya" amerikanska
MC-märket, Victory idag.



Min HD har hostat en del den sista tiden och jag lät,
min gode vän, (och förra ägaren), Jörgen titta på den
under tiden jag spelade teater.
Under tiden fick jag låna hans Victory till och från teatern.
En intressant erfarenhet!

Jörgen fixade hostandet och HD´n går som den ska igen.



GÖTT!!!

Teater igen och detta var 3:e föreställningen.
Något mindre publik idag, ca 140 stycken och det är nog
den dag vi sålt minst biljetter av alla.
Maria var och såg den igen med Elle den här gången och
Elle blev MYCKET nöjd!!!



Maria har själv varit med i uppsättningen i dess tidiga år
och sen har hon sett den många gånger sen jag kom med.
Mina söner har också sett den flera gånger, och
tackade vänligt men bestämt nej detta år.
Elle fick se den för första gången idag.

KUL!!!

Nu är det uppehåll fram tills på lördag sen är det
7 föreställningar på 9 dagar.
Intensivt!!!
Jag lever, andas, tänker och drömmer teater.

Veckans låt som avslutning...
Thin Lizzy - Don´t believe a word



Rock on!

2 Kommentarer
Postat av: mrs d

härligt med hoj- tur! =)



vi cruisade runt i gamla amerikanare från 50 talet vi. Blev 7 st bilar:) (men de va i lördags) i går blev de ösa ner jord/sten/sand runt huset.



oj va intensivt med så många föreställningar men va spännande och vad roligt!

2011-06-07 @ 20:58:34
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Låter hejdundrande härligt med föreställningar och en hojtur längs den sydvästra(?) kusten. (är usel på geografi, därav frågetecknet) :)



SV: He he, förstår att min vattenbild lockade! :) Beträffade de tjusiga Hulken-skorna så hade jag jättegärna velat köpa dem och haft dem som prydnad. Dock hade jag blivit typ 2 meter lång i dem, så jag skulle nog inte ha använt dem... tror jag. :)

2011-06-09 @ 20:13:29
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: