Söndagskväll...

Så var det kväll och denna sociala helg börjar närma sig
sitt slut.
En riktigt go´ helg i go´a vänners sällskap.
Igår åkte vi till Höör och hälsade på
våra vänner Ann och Conny och där var ju också
Helene och Jens och som vanligt hade vi en höjdarkväll ihop.
Eftersom Conny är norrlänning så ordnade han en
klassisk norrländsk rätt till oss skåningar
som "aptitretare".
Ja, såklart var det surströmming!!!

   

Maria och Helene gillade det, medan jag och Jens
var aningen skeptiska.
Men nu är jag i alla fall en erfarenhet rikare i livet och
jag vill ju inte dö nyfiken.

Väldigt god mat, (i övrigt), god dryck och 
en massa skratt, precis som vanligt. 



   

Åkte hem idag och fick besök av Greta med småkillarna.

 

De gillar att hälsa på faster Maria och Micke.
Men Hjalle blir ju lite besviken när
"Gabbe och gabbarna" inte är hemma.
Hade också Robin här och vi var iväg och hämtade
Marias senaste klipp på Blocket, ett nytt gäng möbler som ska
ordnas till och bli snygga.
Nu är vi rätt trötta och slitna och bara softar framför vår öppna brasa.

Livet är gött!

Rock on!

4 Kommentarer
Postat av: kort

Låter som en underbar helg i goa vänners lag, men jag hade nog hoppat surströmmingen =/

Önskar dig och familjen en fin vecka =)

2011-09-05 @ 10:38:54
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Vanadesse.

Nej jag vet inte riktigt hur jag ska göra. På ett sätt vore det skönt men vet att jag skulle sakna det ganska så snart. Får väl se helt enkelt :) Kul att se att så många inte vill att jag slutar iaf.

2011-09-05 @ 12:23:42
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: ztizze

Surströmming är så jäkla gött, men så är jag norrlänning också. Ha en grym vecka broder !

2011-09-05 @ 12:53:10
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Duktigt av dig att testa suringen! Dom flesta bara rynkar på näsan och vägrar prova. Då har man ingen rätt att gnälla på den. Men när man har testat och säger att det inte är gott, då är det en helt annan sak.

:-)

2011-09-05 @ 17:24:51
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: