Mitt i veckan.

Mittlinjen korsad och nästa helg är närmare
än den förra...
Gött såklart.
Vädret spelar oss fortfarande spratt och det blev kyliga
turer på min Harley både till och från jobbet idag.
Kyligt, men såklart ändå gött!



Min älskade hustru är tillbaka på jobbet, men
ännu väldigt trött och sliten.



Hon har besökt en ny läkare, en riktigt bra den här gången,
och han pekade på flera stressfaktorer som orsak
till hennes tillstånd.
Det ligger ju mycket sanning i detta.
Maria är väldigt duktig på allt hon gör vilket folk vet om,
både på jobbet och privat, och detta resulterar i att hon får massor
av ansvarsuppgifter och massor att göra.

Ordination:
Säg nej till allt som inte måste göras, skala av allt onödigt.
Prioritera sig själv och ta det lugnt.
Hon går på massage och kiropraktor och höjer allmänt
sin livskvalitét. Jag och kidsen gör vad vi kan för att
hjälpa till med det.

Love you, babe!

Rock on!

7 Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Brukar vara så med folk som är duktiga och ansvarsfulla. Dom får massa att göra. Att lära sig säga nej för sin egen skull och sin hälsa är viktigt i såna lägen.

Önskar er en fin torsdag!

2012-04-19 @ 08:55:50
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Joanna Björkqvist

Trevligt att höra från dig igen - det var ju ett tag sedan och jag har varit lite sådär med att hälsa på hos mina bloggvänner, men nu hoppas jag att livet börjar återgå till det normala efter min älskade storebrors hastiga bortgång...



Hoppas din fina fru snart mår bättre!



Här kommer några svar apropå dina frågor om min roman.

Jag har gett den ut den eget förlag. Sedan många år har jag och min man ett företag och där kan vi skriva texter och ge ut böcker, så det gjorde jag.



Det betyder att jag helt enkelt tog kontakt med ett tryckeri, fick en offert, tryckte upp en massa böcker och säljer den. Copyrighten är helt och hållet min och alla pengar jag tjänar (vilket sannerligen inte är mycket) går direkt till mig. Inga mellanhänder alls, bortsett från att bokhandeln förstås köper den billigare för att kunna göra en vinst än jag vanligtvis säljer den för.



Jag är sekreterare i den nystartade föreningen Egenutgivarna och där ger vi stöd och tips till alla som själva vill ge ut en bok. Det kostar bara 200 kr att bli medlem. Jag och en tjej till (hon som är längst till vänster i bild på sajten) skriver dessutom på en inspirations-handbok för just egenutgivare.



http://www.egenutgivarna.se/



Återkom gärna om du har fler frågor!



Ha en fin torsdag! Kram!

2012-04-19 @ 09:34:19
URL: http://joannasuniversum.blogspot.com/
Postat av: Ama de casa

Det är en konst att lära sig säga nej - men jätteviktigt!

2012-04-19 @ 11:53:05
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: trust me darling

stressen är boven då. härlgit att hon har en sån fin familj.



2012-04-19 @ 13:35:54
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Sandra- Med pojke i magen

Hoppas Maria blir bra sanrt! De är lätt att ta på sig för mycket tyvärr :S



SV

haha jaa min blogg körde nån mobbninggrej tror ja :D haha vet inte varför de blev så, de var bara du som inte kunde kommentera :P

Japp vi mår bra :D Alla 3, ja växer och lilleman gror som han ska.. Inte alltför lång tid kvar :D

2012-04-19 @ 14:04:55
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: Hatte

Trååkigt att höra :( .. men hälsa henne att nu kommer hon känna igen tecknen och då är det lättare att lyssna på sin kropp. Läkaren sa till mej "du är inte utbränd - än. Bara vidbränd, men om du inte lyssnar på din kropp och knopp kommer du inte att kunna välja själv sen. Då är du slut på jobbfronten"



Krama henne och hjälp henne att välja bort om hon behöver <3



Ha det bra

Hatte

2012-04-19 @ 22:16:03
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hon har er och barnen och tack gode gud för det, ni fina människor!

Ge nu Maria en kram från mig!

2012-04-23 @ 22:24:33
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: