3 Advent och summering av helgen.

Redan söndag och 3 Advent.
Endast 8 dagar kvar till Julafton.
Ja, det är ju ingen nyhet att tiden går fort.
Jag minns i barndomen hur LÅNGSAMT dessa 24 dagar gick i december.
Det kändes som det ALDRIG skulle bli Julafton.
8 dagar var en evighet, men nu...
Swooosh!!! Så har 8 dagar till gått.
 
Nåja, det gäller ju att göra det bästa av situationen och njuta så mycket vi 
bara hinner. 5 arbetsdagar kvar, sen är det 16 dagars ledighet.
Det ska bli riktigt GÖTT!!!
 
Men hur gick den här helgen då???
I fredags var det dags att se Elvis i form av Ken Vegas.
Vi åkte till våra vänner Pierre och Petra som bjöd på Amerikansk afton med
bla Floater, (Root beer och glass), pulled pork och American cheese cake.
 
    
 
Gött!
 
Sen bar det av till Malmö Arena med Pierre och Petra, Jens och Helene och
Ann och Conny för att se Ken Vegas.
Ken Vegas har ju gått i samma klass på gymnasiet som Maria, Helene och Ann
och sjöng på vårt bröllop som Marias överraskning till mig.
 
 
Jag växte upp med en mamma som hade Elvis och Johnny Cash som idoler
och dessa 2 män var de som ledde in mig på rockspåret.
Att se Ken Vegas in action kändes nästan som att se originalet.
Röst, scenshow, kroppsspråk, humor, allt.
 
       
 
 
 
Riktigt bra!!! 
 
 
På lördagen började jag dagen med träning ihop med Fidde och det kändes gött.
Sen blev det smarrig frukost med hela familjen innan sönerna sen skulle
iväg till sin mamma inför skidresan.
De har nu anlänt till Sälen och har 2 veckors skid- och snowboardåkning framför sig.
Gött för dem!
 
 Töserna och jag spenderade lördagskvällen hos våra vänner Sanna och Max,
där det bjöds på otroligt god julfika!!!
 
   
 
Gött!!!
 
Idag, söndagen den 3 Advent har varit en härligt seg söndag.
 
 
Maria har fikat och shoppat med sin syster Malin och jag har haft min kontaktkille
Robin här hemma.
TV-spel, fika och lite övningskörning.
En lugn och skön söndag. Go´ avslutning på helgen.
 
Sista arbetsveckan detta året påbörjas imorgon och det känns riktigt bra!
 
Rock on!!!
5 Kommentarer
Postat av: komig

Hej, Jag har nu tävling om dagens bloggare med bästa frågan. jätte enkelt och vara med i. Gå in i min blogg www.komig.blogg.se sen kan du läsa hur det går till. puss

2012-12-16 @ 21:42:37
URL: http://komig.blogg.se
Postat av: camilla

Låter som en jätte bra helg.
Som sagt..själv jobbade jag hela helgen :(
Kram!

2012-12-17 @ 08:32:36
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Jane

Min mamma dansar fortfarande till Elvis låtarna.
Tänk vad snygg han var säger hon alltid...
Kramar i massor / Jane

2012-12-17 @ 09:48:27
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Carro

Wow!!!
Vilken helg! Och härliga bilder där till. Elvis och Johnny cash, går inte av för hackor någondera. Har du hört tribute-bandet Cash is King? Riktigt bra och har fångat den rätta känslan i cash-låtarna...
Hoppas du har en bra sista vecka på jobbet nu. Var och hälsade på mitt idag och man kunde riktigt känna lättnaden både hos elever och lärare av att alla betyg nu var satta.
Ha en fin kväll :)

2012-12-17 @ 13:41:04
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Kort

Låter som en helt underbar helg =) Visst ska det bli skönt med en längre ledighet, jag har 2;5 dagar kvar.....säger som du Gött =)

2012-12-17 @ 15:26:50
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: