Marias dag!!!

Min hustrus namnsdag idag...



...ja, hennes och alla andra Marior i världen,
(vilket ju är rätt många.)
På FB har jag 10 vänner som heter Maria inklusive
min alldeles egen och känner ytterligare några som inte har FB...
Ett ganska vanligt,men väldigt fint namn.
Men denna dagen är min egen Marias!!!

En kul sak med hennes namn är att när jag var liten,
så var mina hjältar Tarzan, Blixt Gordon, Lucky Luke och Asterix.
Tarzans kvinna heter ju som bekant Jane och Blixt Gordons, Dale,
men min kvinna i leken hette MARIA.
Ödet???

Maria har haft en extra lång dag idag med förläsning efter jobbet
och med en sjuk man hemma, så roligare namnsdag har hon nog haft.
Men en liten överraskning väntar när hon kommer hem.

Min Bloggkollega har precis beställt en Tee från
Webshopen till sin son och skriver om hur
nöjd sonen är...



Återigen, kanske är läge att utöka barndelen av verksamheten.

Rock on!

2 Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Grattis i efterskott. Många för dig att gratta då. Har nog själv ett gäng Marior på fb.

Ingen panik att svara på kommentarer. Ta det lugnt och bli frisk. Hur gick det hos läkaren?

2012-02-29 @ 06:24:09
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Vero

Min dotter heter också Maria, i andra namn. Det fick hon efter både sin farmor och min gammelmormor, så Maria finns i flera led i vår släkt. Dock heter inte jag Maria.



Hoppas Du får en fin dag!

2012-02-29 @ 11:20:19
URL: http://klimakteriekossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: