Söndag med grubblande.

Så var det söndag och långhelgen
börjar närma sig sitt slut.
En härlig helg har det varit och det känns helt ok att 
arbeta imorgon.
Dessutom är det bara 2 veckor kvar till semestern vilket
ju också är riktigt gött!
Pojkarna ska åter till sin mamma idag och kommer hem igen 
när semestern börjar om 2 veckor.
 
 
Imorgon måste jag också bestämma mig för en sak jag nu
grubblat över hela helgen.
Jag har inte skrivit nåt om det här eftersom jag inte vetat vad 
jag skulle välja, men nu måste jag bestämma mig, så
jag kan lika bra spela med öppna kort.
 
Jag har blivit erbjuden min gamla tjänst i Lund igen och
mina gamla kollegor vill VERKLIGEN ha tillbaka mig,
så de har öst goda vitsord om mig över den nya chefen.
Jag har fått tjänsten med alla mina villkor uppfyllda och
har fått tills imorgon på mig att bestämma mig.
Så nu måste jag bestämma mig...
Malmö, eller Lund...
 
I Malmö har jag en bra tjänst med goda kollegor
och det kommer jag att få i Lund också.
Förra gången i Lund blev min tjänst sumpad av min 
dåvarande chef, men den chefen är nu utbytt.
Inte lätt, detta...
Jag väger fördelar mot nackdelar...
hmmm...
 
Ja, ni får reda på imorgon vad jag kommer fram till.
 
The Clash - Should I stay or should I go...?
  
 
Never, ever stop rockin´!!!
1 Kommentarer
Postat av: Hatte

Kan bara säga som på Facebook .. många blir glada om du återvänder ... jag som då lämnat stället du då kommer tillbaka till förstår hur bra det skulle bli för mina gamla kolleger (speciellt slitvargen M ;)) och för kidsen. Du måste själv ransaka dej ... "byter jag för att jag blir smickrad eller för att jag verkligen vill ha detta jobb???" Det är inga lätta beslut de där ... Hoppas du gör det som sedan känns så gött i maggropen ;)Det gjorde jag för mitt "hemmaliv" ihop med vår gemensamma förra arbetsplats höll på att ta kål på mej :) ... (det är ett arbetsamt jobb där men med ny ledning kan det vara mycket bättre - you never know if you don´t try ;))Lycka till med ditt val <3

2012-06-24 @ 17:39:30
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: