Ännu go´are söndag!

Vilken dag!
Jag är helt slut nu och har ännu saker att göra.
Vi fick besök av Magnus och Greta med alla pojkarna idag
och Magnus skulle kolla vårt läckande tak.
Vi har haft ett läckage vid skorstenen och trott att det handlat
om en dålig plåtning när skorstenen byggdes.
Men när man har en svåger som är byggnadsingenjör så får man
snart svar på alla sina frågor.
Plåtningen var helt i sin ordning, men den delen av taket
var helt felgjord efter insättningen av skorstenen.

 

De hade lappat ihop undertaket vilket gjort att vatten samlats och
sen runnit in istället för ut.
Tack vare Magnus så sparade vi många tusenlappar idag.
STORT tack till världens bästa svåger!!!

Vi fick också besök av Malin och hennes töser samt
Lars och Monica, så hela Cidrér-klanen var här idag,
ja och så Robin såklart.

Underbart väder så vi spenderade dagen i trädgården.

Med alla Elles kusiner på plats blev det också läge för kusinfoto:



En riktigt kul dag och aktiv dag idag!

Det negativa idag var att lagningen av framdäcket på min
Harley inte höll längre än idag...



Suck!

Jag får prova en ny lagning och om den inte håller
så får det bli ett nytt framdäck.

En fullspäckad och bra dag och nu är jag helt slut.
Men nu måste jag hinna göra de sista, och slutliga, ändringarna
i den senaste versionen av långfilmsmanuset innan
jag slocknar för kvällen.

Så...



Rock on!

2 Kommentarer
Postat av: trust me darling

fasen att det inte höll längre än så.



bra när man har familj som kan hjälpa till. tjänster och gentjänster.



Fint med kusinkort och härligt väder



Motorcyklen är en Rex från 50talet tog jag reda på idag. Men det här projektet var lite komplicerat för mig. men men, skam den som ger sig. haha

2012-05-20 @ 21:11:56
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Så bra att ni fick hjälp med taket. Hoppas du får ordning på däcket också.

2012-05-21 @ 06:14:55
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: