Soft sunday...

Sista dagen på helgen och en ny arbetsvecka står för dörren...
Tiden går verkligen fort!!!
Helgen har varit alldeles utmärkt, men jag känner mig inte riktigt
redo för arbete igen redan...
 
Too much too soon...
 
Det här är en rätt bekant känsla för mig under hösten.
Det blir allt mörkare och kallare och jag är en människa som 
älskar sol och värme.
Orken försvinner liksom i takt med att ljuset försvinner...
Hösten är en vacker årstid men regn och rusk sänker mitt humör.
Att köra hoj är en av de saker i livet som verkligen höjer mitt humör 
och även om säsongen är längre här nere i Skåne än i övriga Sverige, så
har den här säsongen regnat sönder en hel del.
 
Men det positiva med den här årstiden är när vi kan tända brasan och njuta 
här hemma medan regnet och rusket rasar utanför.
Som vanligt gäller det ju att ta tillvara godbitarna i livet för att alltid göra det
bästa av tillvaron, även när det "ser mörkt ut".
Livet är till för att levas.
Men lite mera ledighet hade inte suttit fel...
 
 
Rock on!
4 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Haha, det låter bekvämt och bra :) Ja, man går ju och väntar och frugan vill bara få ut ungen, så vi får väl hoppas att den kommer snart :D

2012-10-07 @ 22:39:23
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: camilla

Nä,lite mer ledighet hade inte varit fel.
Tur att jag snart ska få främmande från Skåne. Då har jag tagit semester. Så om två veckor är jag ledig nästan en vecka :)
Kram!

2012-10-08 @ 08:29:55
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carro

Visst gäller det att ta vara på godbitarna och tända brasa är ju suuuperhög mysfaktor. Vi har en öppen spis här hemma, men med bergvärmen har vi det så varmt att vi har ännu aldrig velat tänt den, så det är mest prydnad.
Hoppas du får en bra start på veckan!

2012-10-08 @ 09:15:28
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Här nere är det fortmoppesäsong året runt... Inte alls fel :-)

2012-10-08 @ 10:43:09
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: