49 år idag!!!

Japp, då fyller jag 49 år idag!!!
 
 
Så här såg jag ut för 48 år sen:
 
 
49 år är en rätt lång tid, men jag känner mig ABSOLUT inte som 49.
Jag brukar säga att åldern bara är en siffra.
Vissa kvällar känner jag mig som 17, vissa morgnar som 75,
dessa kvällar och morgnar brukar hänga ihop.
Hehehe
 
Att tiden går fort är ju inget nytt, det brukar jag ofta skriva om här,
men jag började fundera en del på den gångna tiden och det är rätt intressant när 
jag ser på livet ur ett tidsperspektiv.
Om 1 år har jag levt i ett halvt decennium...
Men nu i år...
Jag har haft körkort på bil i 31 år och på MC i 23 år...
Det var 29 år sen jag muckade från lumpen på KA 2 i Karlskrona...
Det är 24 år sen jag lämnade min födelsestad Helsingborg och flyttade en kort tid till
Landskrona innan jag flyttade vidare till Lund där jag sedan bodde i 18 år innan jag 
återigen flyttade vidare till Staffanstorp där jag nu bott i 5 år...
Jag har sett 2 kungar på tronen här i Sverige och en hel del regeringar...
Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst för det hinner hända en hel del på 49 år.
Men trots alla mina levnadsår och alla mina erfarenheter jag bär med mig så känner jag
mig ännu både ung och pigg.
Ja, lite fler gråa hår i hår och skägg och lite fler rynkor, men de är bara bevis på att
jag levt och samlat på mig erfarenheter.
 
Min födelsedag har hittills varit MYCKET bra!!!
Frukost på sängen med skönsång från familjen i morse...
 
 
GÖTT!!!
Lite mera skönsång från kollegor och barn på jobbet och så 
besök av mina vänner Fidde och Jeppe som överlämnade presenter till mig.
Middag och tårta med familjen och snart är det filmtime!
Massor av gratulationer på FB, några telefonsamtal, ett kort på posten
och massor av JÄTTEFINA presenter!!!
Jag är lyrisk och barnsligt förtjust över denna dag idag och
kan bara TACKA först och främst såklart familjen,
men också ALLA som med sina gratulationer gjort denna dag helt fantastisk!!!
Ni är fantastiska!!!
 
Min låt till mig själv på denna dag är en klassiker som jag spelat här förr:
 
Faith No More - Midlife Crisis
 
 
Ja, jag är mitt i livet, men kris...nä, knappast!
 
 
Ännu en gång...
TACK så fantastiskt mycket för alla gratulationer, all uppmärksamhet
och alla presenter!!!
Det värmer verkligen en gammal mans hjärta!!!
Hehehe
 
Life is good so...
ROCK ON!!!
3 Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Grattis mannen!
Och nästa år smäller det rejält kan jag tänka mig!
Hoppas vi hinner ses i sommar med. :D

2013-04-22 @ 22:21:44
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: ztizze

Broderliga gratulationer ! :)

2013-04-23 @ 15:29:21
URL: http://ztizze.blogg.se
Postat av: camilla

Låter som en kanonfödelsedag!
Hahaha...känner igen det där om att man känner sig som en tonåring ibland och som en pensionär ibland :)
Men oftast känner jag mig som en tonåring ;)
Kram!

2013-04-23 @ 18:14:44
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: