Summering av en bra helg...

Massor av solsken både fredag, lördag och söndag,
bara det är en utmärkt ingrediens i en bra helg.
Sönerna hemma fredag och lördag och idag är även Elle hemma,
så med andra ord hela familjen. Även det en bra ingrediens.
 
Igår fick jag 2 mycket intressanta erjudanden på hojturer från 2 olika vänner
och på 2 helt olika håll. Det ena till Helsingborg och det andra till Österlen.
Tyvärr var jag tvungen att säga nej till båda eftersom vi skulle på stor fest.
En stor fest i en liten by...
Grisfest med helstekt gris och ca 300 gäster i den lilla byn Anderslöv utanför Trelleborg.
Det utvecklade sig till en RIKTIGT kul kväll med många goda vänner.
 
  
 
Härligt!!!
 
...och eftersom vi var tvungna att ta oss hem från lilla Anderslöv på natten så
erbjöd jag mig att köra vilket gör att jag inte har nåt tungt huvud idag.
Gött!
 
Så idag, en solig söndag, har jag hunnit med lite trädgårdfix, 
lite hemmafix, lite fix på hojen, liten tur på hojen, träff med kontaktkillen,
lite övningskörning med honom och så har vi grillat.
En go´ söndag!!!
 
Idag är det också min sista dag som  48-åring, i morgon fyller jag 49 år.
Javisst går tiden snabbt!
Jag känner mig inte som 49, men jag har levt i 49 år.
49 år fyllt av upp- och nergångar, fram-och motgångar,
glädje och sorg, skratt och gråt, fest och vardag, spänning och tristess,
ja, alla delar som ingår i ett liv, för det har verkligen varit ett fullt liv jag levt.
Jag är nöjd med mitt liv så här långt och är spänd på
vad resten av livet kommer att innehålla.
Som mitt motto på headern säger:
 
Fyll dina dagar med liv, inte ditt liv med dagar...
 
 
 
...och sluta aldrig rocka!!!
4 Kommentarer
Postat av: cecce

Vilken härlig helg!!!
Och stort GRATTIS på födelsedagen!! Må du leva minst 49 år till!:-)

Kram Cecce

2013-04-21 @ 23:04:37
URL: http://www.ceccesblogg.se
Postat av: camilla

Men...då fyller du alltså år idag då?!
Grattis!
Ser framemot ditt kalas, nästa år ;)
Ser att du haft en bra helg. Vilken fest. 300 stycken!!!Wow!
Kram!

2013-04-22 @ 07:52:30
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carro

Stooooort GRATTIS på födelsedagen :)
Hoppas du har en fin dag!

Grisfest lät himlarns skoj förresten!
Apropå ålder... du är ju rena barnungen jämfört med många rockers ;)

Kram

2013-04-22 @ 09:48:30
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Hurra hurra hurra ett stort grattis!!! Vad är 49 år... Det är ju insidan som räknas det andra är bara en siffra :)
Ett fulltspäckat program som vanligt hihi precis som det ska vara :) Man ska ta vara på livet och göra det roligt och göra roliga saker och det gör du verkligen!!!
Svar: Haha ja den där var bra!!! Lite som problem med människor haha något åt det hållet :)
Det är appet till blogg.se som inte går att gå in på så det är inget som jag kan lära mig så denna gång är det blogg.se som måste fixa till detta... Jag har hört att det är fler som har problem med appen. Men jag kan ju inte göra mina inlägg via dator så jag får vänta tills den fungerar helt enkelt :) Ha det så gott många kramar Carina

2013-04-22 @ 19:34:21
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: