T.T.T. Tuff TräningsTisdag.

Ja, vi körde ett hårt pass idag, (som vanligt) och det känns riktigt gött!
Vi har hållit på nu i snart 3 månader, 3 gånger i veckan.
Nu, de senaste veckorna har vi också börjat med konditionsträning,
(vi fokuserade på bara styrketräning tidigare).
 
Jag har dessutom lagt om min kost lite mera.
Som ni såg igår så lyckades jag säga nej till kakorna som var framdukade och 
det gör jag alla dagar i veckan utom på helgen eller när det är fest.
Då MÅSTE jag äta gott, men lite mindre än tidigare.
Dessutom har jag slutat äta bröd, utom möjligen en dag på helgen om vi 
äter en extra smarrig frukost.
I övrigt äter jag mat som vanligt, men lite mera frukt och grönt.
 
Resultat:
Jag har gått ner från 111 till 108 kg, fått en fastare och mindre mage, ja, en fastare 
kropp överhuvudtaget, bättre hållning och jag mår bättre och sover bättre.
 
Men det allra första goda tecknet på träningsresultat var mitt vänstra knä.
Det har varit kärvande med jämna mellanrum genom åren efter en idrottsskada 
från min ungdom då jag spelade basket i 5 år.
När jag gått långt, eller i kuperad terräng så har knät gjort ont och det har känts svagare 
än högerknät när jag ansträngt det.
Dessutom har det vikit sig och säckat ihop vid ett par tillfällen när jag belastat det fel
genom åren vilket gjort OTROLIGT ont!!!
Nu känns det både starkt och stabilt.
Skönt!
 
När jag började blogga för snart 4 år sen trodde jag aldrig att jag skulle skriva 
ett inlägg som bara skulle handla om träning.
Tänka sig...
 
 
Rock on!!!
4 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Tackar :)

Ja, det finns så mycket man kan göra med sina barn gällande gaddningar. Namn/födelsedata som jag har, initialer som du säger eller för den delen porträtt, så tycker absolut du borde satsa på det :)

2013-01-30 @ 08:15:15
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: camilla

Bra jobbat!
Tänk vad man kan ändra sig.
Det GÅR att lära gamla hundar sitta ;)
Kram!

2013-01-30 @ 08:51:23
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Duktigt jobbat!
:-)

2013-01-30 @ 11:11:44
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Carro

Underbart att höra!
Träningen för med sig så otroligt mycket positivt, både rent fysiskt och även psykiskt :-) Det fina är att allt det där positiva hjälper en ju att hålla motivationen uppe. Blir himla glad över att läsa ett sådant här inlägg, hoppas verkligen att många får upp ögonen för hur himla bra det är med träning :-)
Ha det bäst!

2013-01-30 @ 17:31:34
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: