En bloggturné på en HarleyDavidson...

Ja, då var jag tillbaka efter min 130 mil långa bloggturné.
Började skriva på det här inlägget redan igår kväll, men av 
förklarliga skäl var jag rätt trött och orkade inte skriva färdigt
Därför kommer hela historien idag istället:
 
Igår morse packade jag hojen och lämnade hustrun för att dra ut på
de svenska vägarna.
 
 
 
Vädret var alldeles perfekt för en Harleytur, denna första dag och jag kunde hålla
en snitthastighet på 100-110km/t på motorvägen.
Första målet var Norrköping och det är ju bara motorväg hela vägen dit och 
visst är det rätt trist att köra motorväg, men med många pauser så funkar det.
 
 
Framme i Norrköping träffade jag mina 2 första bloggvänner,
Chrille och Micke:
 
 
 
Fika på ett café på stan och en massa prat och skratt.
Ett par riktigt trevliga grabbar visade det sig, (såklart).
 
Efter Norrköping var det tänkt att åka vidare till Mariestad för att träffa Wiilow
och vägarna mellan Norrköping och Mariestad var riktigt härliga MC-vägar.
Men på vägen, strax efter Norrköping, hade en olycka hänt och
jag var första fordon på plats efter detta.
En kvinna hade kört av vägen och rakt in i ett träd,
Hon var fysiskt ok, men märkbart chockad och bilen vara bara skrot.
Jag stannade och hjälpte henne och andra gjorde detsamma.
Skönt att se så många som verkligen vill hjälpa till.
När vi var några stycken på plats och allt kring kvinnan kändes under kontroll
så erbjöd 2 personer sig att stanna och vänta på ambulans och bärgning
så jag kunde köra vidare.
 
På grund av detta blev jag så försenad till Mariestad att träffen med Wiilow
ställdes in.
 
Jag nådde Mariestad sent och passerade stan för att sedan slå läger för natten vid vägkanten.
Det var mörkt och jag var trött, så jag orkade inte sätta upp tältet,
utan gjorde en Old School Biker sovplats och sov intill min Harley.
 
 
Funkade bra och det enda som störde min nattsömn var mygg
och min gräspollenallergi.
Hade ganska röda ögon på morgonen...
 
Så var det morgon, dag 2 och vädret var något sämre än dag 1.
Jag körde till närmaste mack, där jag tvättade av mig och fräschade upp mig lite 
för att sedan åka vidare till Uddevalla och träffa Fredrik.
 
 
Fredrik har lagt av med sitt bloggande, men du kan ännu läsa 
hans musikrecensioner på GetMetal.
 
Fredrik var ju också, såklart, en riktigt trevlig påg och jag fick dessutom träffa hela
hans härliga familj...
 
 
...och kanske är det så att jag lyckats plantera ett nytt intresse i familjen...
 
  
 
...vem vet, var detta slutar? ;-)
 
Så lämnade jag Uddevalla för att mullra vidare mot Alingsås och träffa Fred
och hans sambo Sara.
 
 
(Nä, Sara ville inte vara med på bild, så hon tog bilden istället.) ;-)
 
Fred och Sara visade sig ju också, (som väntat), vara riktigt trevliga och de
bjöd på gott grillat och jag blev dessutom en av de första utomstående som fick höra 
2 av Freds band, Massive Dynamics, nya låtar.
En stor ära och jag kan bara säga att jag GILLADE det jag hörde!!!
Gött!!!
 
Så var det dags att mullra söderut igen och hittills hade vädret varit ok, den andra dagen.
Ett par småskurar blandat med sol och moln, men genom hela Halland sken solen.
När jag sen då kom över Hallandsåsen så kom ösregnet,
men bara ett par mil, sen upphörde det igen.
Ett snabbt stopp i Helsingborg där jag egentligen skulle träffat Hårdrocksparet,
men nu började tidsplanen bli alltför tight, så träffen med Hårdrocksparet i Helsingborg
och med Cecce i Bjärred fick vänta tills en annan dag.
Eftersom vi bor så nära varandra så kan det bli en minibloggturné inom Skåne bara.
 
Istället körde jag mot Sturup för att vinka av Isak som skulle flyga till Barcelona
på semester med en kompis.
Jag hann inte fram innan han kommit bakom säkerhetskontrollen, 
men hann prata i mobilen med honom innan han gick på flyget i alla fall.
Jag vet att de 2 kommer att ha en riktigt härlig vecka i Barcelona!!!
 
Så återvände jag slutligen hem och kunde packa av mina packning och lägga min 
trötta, men nöjda kropp i soffan och vila...
 
Mycket nöjd med turen och de fantastiska människor jag träffade.
Människor jag haft kontakt med via bloggen och senare Facebook under ett par år
och slutligen nu träffade live.
Jättekul!!!
Sverige är dessutom ett land med många vackra platser och vyer!
Härligt!!!
 
Nu har jag en skitig Harley stående i garaget som väntar på att bli putsad igen.
 
 
Måndagslåten är ju solklar, fast det får bli som onsdagslåt istället:
 
Steppenwolf - Born to be wild
 
 
Live to ride, Ride to live!!!
16 Kommentarer
Postat av: fred

Gött å ha dig här! Får se om jag lyckas få snurr på bloggen igen!

2013-07-31 @ 14:40:19
URL: http://woodsmanfred.blogspot.se/
Postat av: Micke

Born to be wild..jo...det är man nog..fast det kan ju vara bra att ta det lugnt ibland också ;)

130 mil? Alldeles lagom ju.

Ha de gött och tack för alla länkar till bloggare som jag kan kika in o kolla på...! :)

2013-07-31 @ 17:23:30
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Collt att få läsa om hela din resa, samt att få träffas.

2013-07-31 @ 17:25:51
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: camilla

Vilken härlig tur!
Hahaha...Maria har rätt då. Du ÄR en tidsoptimist ;)
Kram!

2013-07-31 @ 18:48:11
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: maud

Gött hjärta verkar du ha ..*visste det* skönt med en *liten* tur. Och nu gäller det att vila ut dig lite och bara vara .
Ha det gott

2013-07-31 @ 19:55:21
URL: http://maudlove.blogg.se
Postat av: cecce

Men oj...vilken händelserik resa. Förstår att du är trött:-))
130 mil är inte att leka med:-)

Hör av dig när glassuget sätter in:-)

Kram Cecce

2013-07-31 @ 22:45:21
URL: http://www.ceccesblogg.se
Postat av: Lotta

Jisses vilka intensiva dagar, fullspäckade av upplevelser. Håller med - vägen till Norrköping är astråkig!!
Tror absolut att sonen får det kul i Barcelona. Min äldste son var där för en månad sedan. Han är ganska fåordig - hans svar på hur han haft det; "det som händer i Barcelona stannar i Barcelona, förutom könssjukdomar, dom får man ha med sig hela livet..."
Ja, vad säger man??

Ha nu en riktigt fin semester med hustrun, det vackra vädret ska ju komma i morgon igen :)

Sv: Många bollar i luften är "röriga jag" i ett nötskal...

2013-07-31 @ 23:26:31
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Oj! Vilken resa! Men det måste ha varit helt underbart. Jag tror verkligen att denna sommar går i bloggträffarnas tecken :-)

Läskigt med olyckan, men härligt att så många ställde upp. Hoppas det gick bra för kvinnan!

2013-08-01 @ 06:35:38
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Riktigt häftig grej att ge sig ut på turné sådär!

2013-08-01 @ 08:55:21
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: gubben

Vilken härlig turné du gjort. Bra låt du lagt in.

2013-08-01 @ 09:05:44
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Hatte

Låter riktigt kul att träffa bloggvännerna "in real" :) ... men olyckan låter ju lite läskigt :( Tur du kom - lugna trygga LångeMicke <3

När du gör Skåneturen är du hjärtligt välkommen hit om :) eller så kan jag hitta mej till Cecce (vi är ju också kända för varandra ;))

Ha det gött - Vi ses den 10e?

2013-08-01 @ 16:43:56
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Hatte

SV: Säg bara till så kommer jag till glasskiosken ;) Skulle varit kul <3

Ha det gott

2013-08-02 @ 00:41:05
Postat av: Paret Hårdrock

Fan vad grymt. Synd bara att tidsplanen bröts i bitar vid stoppet i Helsingborgir. Men det tar vi igen en annan dag=) Ha det bäst och ha en trevlig rockande helg. !

2013-08-03 @ 01:04:20
URL: http://parethardrock.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej. Å vad underbart det lät med resan och alla goa bloggare du hann träffa. Ja, det var synd att det blev sent hit till Mariestad men det går ju fler tåg som tur är. Usch vad otäckt med olyckan:( tur hon klarade sig och att du och andra hjälpte till. Skönt att resan förövrigt gick bra. 130 mil är en bra bit.
(Vart övernattade du? Ser ut som ekudden lite? Fasiken att du inte hörde av dig senare på natten/kvällen...du kunde ju slaggat här i torpet)
Kram på dig å hälsa frugan.

2013-08-03 @ 01:27:28
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Vilken grym idé. Och jävligt många skojiga människor du fick träffa på din färd, både Chrille och Fred skulle jag hemskt gärna heja på live. Nästa gång kommer du definitivt till mig också (och jag ska se till att vara på plats)...gissar att du körde förbi Vara på färden någonstans, en sån där ort man nästan alltid svischar förbi men aldrig stannar i.

2013-08-08 @ 10:27:43
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Carro

Men vilken resa du har varit på! Jag har varit så inne i mina tävlingsförberedelser att jag inte har bunt med att läsa bloggar. Huvudet har liksom varit på drift ;-) Men känner att man blir så himla glad när man kikar in här hos dig med din sköna livsstil och härliga familj! :-)

Ha nu en sjudundrandes härlig helg :-)

2013-08-09 @ 10:42:26
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: