En vanlig dag på slottet...

...i Barda är alltid kul.
En dag med ett riktigt gött gäng som innebar många skratt 
och mycket action, (som vanligt).
 
Skolklasser på besök på Malmöhus slott fick en glad överraskning när de 
såg att det var Bardainspelning på gång.
Bland annat togs en stor gruppbild med en hel klass femmor från Bjärred
och några av oss medverkande.
MYCKET populärt bland kidsen!!!
 
Sen blev ju som vanligt ett par barn skrämda framför kameran också...
 
 
...och jag som är så snäll...EGENTLIGEN.
Hehehe
 
Efter arbetsdagen i Barda träffade jag min kontaktungdom och vi gick på
bio och såg Iron Man 3.
En underhållande film med mycket action och humor.
 
Precis innan vi skulle se filmen fick jag ett sms från Maria där hon
berättade att de varit med om en mycket dramatisk båtresa nere i Grekland.
De skulle på en utflykt till en annan liten ö och det blev riktigt stora vågor 
på havet, så stora att vågorna slog över båten och den började ta in vatten.
 
 
Båtresan tog 105 minuter och de trodde inte de skulle överleva den.
Men det gjorde de och nu var de helt utmattade både fysiskt och psykiskt.
 En mycket bra dag kunde ha slutat riktigt illa,
men lyckligtvis slutade den bara dramatiskt.
 
Jag har en särskild relation till havet.
Född och uppvuxen i Helsingborg har jag alltid haft en stark kärlek till havet.
Det har varit min tillflyktsort när jag haft huvudet fullt av tankar eller 
behövt inspiration.
Min far och min farfar var båda sjömän så kärleken till havet finns i mitt blod.
 
 
Havet är vackert, men också mäktigt och farligt.
2004 tog havet kvinnan jag älskade i Tsunamin och idag kunde det hänt igen.
Lyckligtvis blev det inte så.
 
Lev livet levande, 
varje dag!!!
6 Kommentarer
Postat av: Jonny

Tack för ett bra inlägg !
Rock On Amigo

2013-05-29 @ 22:58:18
Postat av: marina

Vilken mardrömsupplevelse, men så skönt att det gick bra! Som sagt, havet är så underbart vackert och mäktigt men på samma gång så farligt...

2013-05-30 @ 02:42:21
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: camilla

Fy...vilken tur att det gick bra.
Vad rädd du måste ha blivit. Och tjejerna...
Men vänta nu... nu har jag nog missat nåt...
Hade du en fru som gick bort i tsunamin?
Var du i Thailand, då också?
Kram!

2013-05-30 @ 08:52:35
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Fy vad hemskt... Tur att det gick bra denna gång! Jag tycker havet är skrämmande och vill helst tro att jag ska kunna simma iland om nåt händer. Stora, öppna vatten är läskiga!

2013-05-30 @ 09:25:36
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Achilles

Fan vad grymt med slottets hämnd. Samt sjukt tvära kast mellan havet och sorgliga minnen. Skönt som du skriver att resan bara blev dramatiskt istället för något värre. Rock on vi hörs

2013-05-30 @ 15:00:33
URL: http://parethardrock.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Nu får jag rysningar i nacken och på benen...
Så tacksam att de klarade sig väl och att du får se dem imorgon igen (idag)

Du är så otroligt bra Micke. Du är en sådan där far och fästman alla borde ha :)

Ska bli kul å se barda :)

ps: Glöm inte hälsa!

2013-06-02 @ 00:57:29
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: