Lååång, aktiv söndag.

Första dagen som gräsänkling började tidigt med att jag körde
töserna till Kastrups flygplats.
Vi körde hemifrån ungefär 3:50 inatt, då jag hade sovit i lite drygt 2 timmar,
töserna ett par timmar mer än så.
Efter ett kärt avsked vände jag bilen tillbax mot Sverige igen.
 
Jag var hemma igen lite innan 05:00 och då var jag för pigg för att somna om,
utan det blev en liten frukost och sen TV-spel i ca 2 timmar
innan jag gick och lade mig igen och sov ca 3 timmar.
 
Då var det dags att ge sig iväg till gymmet med Fidde.
Även han hade sovit alltför få timmar, men vi gav järnet med vikterna
som vanligt trots att vi var så trötta att vi nästan såg dubbelt.
 
 
Sen hade jag en del planer för dagen som hade varit gött att genomföra med
ett riktigt härligt Harleyväder.
Bara jag hemma, så varför ta bilen då???
 
 
Men där hånskrattade vädrets makter mig rakt i ansiktet och skapade 
riktigt pissväder.
Men jag tog till mina mest envisa egenskaper och vägrade backa för detta 
utan stretchade långfingret åt regnet och trotsade vädret genom att ta Harleyn ändå.
 
Först till Bjärred där Marias coola lille brorson Kalle fyllde 3 och det var kalas.
Trevligt och mysigt som vanligt.
 
Sen var det ju mors dag idag och jag fullföljde min plan trots regnet och körde
till Helsingborg för att spendera en stund vid mammas minneslund.
Tända ett ljus och känna en närhet till henne genom mina minnen.
Trots att det inte var fars dag, så gjorde jag detsamma med pappa också
som ligger i en annan minneslund, bara en bit ifrån henne.
 
 
Det kändes riktigt bra och var 100% värt mina genomblöta skinnkläder,
(och resten av kläderna också),
och min genomskitiga Harley och de timmars arbete det kommer att krävas
att göra den glänsande igen.
 
Vet ni vad?
När jag var där på kyrkogården, så lättade regnet och nästan upphörde helt en stund.
Det värmde...
 
Hur blev det med töserna då?
De har det jättebra i Grekland!
 
 
 
Rock on!!!
 
3 Kommentarer
Postat av: cecce

Så du har varit i mina hemtrakter idag?:-) Så trevligt!! Fast vädret var ju inte det bästa....
Var också uppe tidigt i morse för att köra sonen som skulle på handbollscup. Lyckades faktiskt somna om när jag kom hem:-)

Härligt med Grekland. Hade inte varit dumt:-)

Ursäkta jag är en sådan usel bloggvän! Hinner inte kika in till alla i den utsträckning jag skulle vilja . Hoppas det vänder snart:-)

Kram Cecce

2013-05-26 @ 22:20:24
URL: http://www.ceccesblogg.se
Postat av: marina

Hoppas du kan få några dagar med bättre väder under din "gräsänklingsvecka"!

2013-05-27 @ 05:18:32
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det var nog ett bra tecken att regnet upphörde :)

Det tar sin tid kan jag förstå att rengöra mc´n.
Har ju moped nu så har du något bra tips att ge för rengöring så dela gärna till mig :)

Nästa år SKA det bli mc :)

2013-06-02 @ 01:07:21
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: