Regnig söndag...

...innebär inget trädgårdsarbete och inget Harleykörande
utan istället en lugn och skön hemmadag med HELA familjen hemma.
Gött!!!
 
Ja, lugnt och skönt är det ju såklart inte HELA dan,
för dagen började såklart med en powerwalk för Maria och TTS för
Fidde och mig.
 
 
Men efter att ha svettats och slitit hårt i gymmet, så känns denna go´a söndag 
ännu go´ are.
Vi blev dessutom bjudna på brunch här hemma av svärföräldrarna idag.
Också gött!!!
 
Igår var det en RIKTIGT solig dag här hemma, så igår blev det både
trädgårdsarbete och en liten Harleytur innan vi sen åkte hem till våra vänner
Tomas och Lotta där vi bjöds på grillkväll.
 
   
 
Riktigt nice!!!
Inte bara gamla vänner, utan lite nya bekantskaper också och det är ALLTID kul!
 
Apropå nya bekantskaper så måste jag skriva några ord särskilt för min ganska 
nye vän Fidde, min Bikerbroder, träningspartner och gode vän.
Vi har inte känt varandra mer än ett år, men det känns ibland som 
vi känt varandra hur länge som helst.
Han slutar aldrig förvåna mig, denne Fidde.
I fredags mullrade han förbi med Harleyn efter ett besök på LMD i Vollsjö.
 
Då hade han med sig en liten present till mig, en "Guardian Bell".
 
     
 
Som det står i den lilla beskrivningen så ska 
denna lilla klocka sättas på hojen och skydda mot onda vägandar
som gärna fastnar på hojar och har gjort det så länge hojar har rullat på vägarna och 
orsakat otur och olyckor.
Klockan gör att de onda andarna istället fastnar i klockan och drivs till vansinne 
av det ständiga plingandet och sedan faller tungt ner i asfalten.
Det är från dem alla gropar i vägarna kommer från.
Kraften i klockan fördubblas om den getts som gåva av en vän eller närstående.
Med andra ord kan jag känna mig extra trygg nu vägarna,
tack vare min gode vän, Fidde!!!
 
 
 
Hoppas ni alla haft en riktigt bra helg!
 
Rock on!!!
4 Kommentarer
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Både sol och regn och ändå fullt upp :)
Åh den fina presentet! Det ligger säkert något i det :) Ha en fortsatt bra söndag. många kramar Carina

2013-05-19 @ 17:56:27
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Är det du, som ser ut som Jesus?

Svar: Jepp! ;-)
Mikael P Wilson

2013-05-20 @ 03:31:07
Postat av: camilla

Åååå vilken fin present du fick av vännen.
Tråkigt att ni fick regn i söndags. Själv låg jag och solade :)
Kram!

2013-05-20 @ 08:35:13
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Jag får kommentera här för jag kan inte öppna det inlägget som är efter det här :(
måndagar tror jag att du menar tills du har semester :) Jag gjorde som din fru och de andra kvinnorna tittade på melodifestivalen :) Ha en jättefin tisdagskväll. Många kramar Carina

2013-05-21 @ 18:48:33
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: