Blinkers...

Blinkers är en rätt fantastisk uppfinning.
Med en enkel handrörelse kan dina medtrafikanter få en 
tydlig beskrivning om vad du ämnar göra i trafiken.
Eftersom de vet vart du ska, så kan de planera sin körning och trafiken 
flyter på så mycket smidigare.
Dessutom minskar risken för felbedömningar, chanstagningar och 
olyckor om alla vet vart du ska.
Allt detta genom att du gör din enkla handrörelse och tänder
den lilla, blinkande, gula lampan när du bestämt dig vart du ska.
 
Men jag blir fortfarande förvånad över att det tillverkas bilar
som inte har nån blinkers.
Både äldre, slitna modeller och nya lyxiga modeller saknar blinkers.
Konstigt!
Hur har de gått genom besiktningen utan blinkers???
 
För det kan väl inte vara så att vi har bilister i vår trafik som är för LATA
för att göra denna enkla handrörelse för att hjälpa sina medtrafikanter???
Eller det kan väl inte vara så att det finns bilister som är så EGOFIXERADE
att de inte bryr sig om den övriga trafiken???
 
Nä, hade det varit så, då hade jag blivit förbannad!!!
 
 
Dagen idag, då?
Fick ett sms, från Jakob idag, där han berättade att han gjort sin första tenta och klarat den.
Härligt, Jake!!!
Stort grattis!!!
 
Idag, efter jobbet träffade jag min förre kontaktungdom.
Första gången sen det uppdraget avslutats.
Käkade middag ihop och pratade om vad han gjorde nu.
Kul!
 
Nu är det avkoppling i soffan med min trötta hustru och lika trötta jag.
 
Rock on!!!
5 Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har noterat samma sak! Blinkers verkar vara helt ute att använda numera. I alla fall resonerar på tok för många så...

Grattis till sonens lyckade tenta :-)

God morgon!

2013-10-17 @ 06:05:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Jag är rädd att du måste bli förbannad ;)
Å vad kul för Jakob. Ett STOORT grattis till honom!
Kram!

2013-10-17 @ 08:49:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: LITZIUMWORLD / alternativ norrländska

sv: ja det känns fantastiskt! :)

2013-10-17 @ 15:26:43
URL: http://litziumworld.blogg.se
Postat av: Lotta

Haha! Så kan man ju också se det. Jag är inte lika diplomatisk - flippar ur direkt och säger ofta någre mindre väl valda ord som eventuella medpassagerare inte har en chans att undkomma. Roadrage-mamma säger sönerna...

Härligt när det flyter på för barnen i deras utbildning. Har tyvärr en som slår med den alldeles för lätta hammaren när det gäller studierna. Trodde att han någon gång skulle mogna när det gäller det - men icke. Han är snart 18 år...

Ha en go´kväll :)!

2013-10-17 @ 19:14:12
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: cecce

Hej!

Dottern undrar följande: När får hon vara med i Barda. Hon vill jättegärna:-)
Det finns bokstäver i Bardaprogrammen. Hon undrar om man ska räkna med alla bokstäverna eller bara en?? (Jag fattar ingenting?)

Visste inte att det fanns bilar utan blinkers??? Låter mycket märkligt. Och farligt:-)

Kram Cecce

2013-10-17 @ 20:31:49
URL: http://www.ceccesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: