Höstig söndag...

 Jag älskar våren, sommaren och första delen av hösten.
Den delen av hösten som är så vacker med alla sina färger
och som fortfarande är ganska varm och skön.
Men andra delen av hösten, när de vackra löven fallit, när 
mörkret och det ständiga regnet faller och det blir allt kallare,
den delen gillar jag inte.
Vintern är inte min favoritårstid heller.
 
Idag var det verkligen en riktig höstdag, en som tillhörde den andra delen.
Kallt, mörkt, regnigt och blåsigt.
 
 
Suck! 
Men nu är ju jag en positiv människa och försöker se något positivt i allt,
även i denna period vi är på väg in i.
Att tända brasan en kulen höstdag och sitta här inomhus i värmen och titta ut på
det ruggiga vädret är riktigt gött!
 
 
Ja, livet är rätt gött, det gäller bara att försöka hitta guldkornen i tillvaron.
 
Ett gukdkorm i tillvaron hade vi igår hemma hos Sanne, där också 
Björn, Beccis och Hampus var.
En riktigt kul kväll med MÅNGA skratt och riktigt god hemmagjord sushi.
 
 
Rock on!
4 Kommentarer
Postat av: znogge

Söndagens höstväder var precis det som jag också ogillar! Hur mörk kan en dag egentligen bli och hur mycket kan det regna :-(

Nåja, ha en fin måndag!

2013-10-14 @ 06:25:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Millans Värld

Jag har samma inställning som du när det gäller senhöst och vinter. Haha, jag avskyr vinter och bor i Norrland. Något som är ganska så galet...
Men som du säger, det gäller att hitta små guldkorn i tillvaron.
Ha en bra vecka!

2013-10-14 @ 09:30:17
URL: http://millansvarld67.blogspot.se/
Postat av: LITZIUMWORLD / alternativ norrländska

sv: tack så mycket :D detsamma!

2013-10-14 @ 15:37:34
URL: http://litziumworld.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag tycker det är finfint med mörka, regniga och stormiga höstdagar - så länge jag får hålla mig inomhus...
Men även de klara och soliga gillas. Är en höstmänniska ut i fingerspetsarna :).

2013-10-14 @ 22:38:44
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: