Några timmar i filmvärlden...

Ja, jag tryckte mig full med alvedon och hade fickan
full av halstabletter och skänkte filmvärlden några timmar i helgen.
Skönt att komma ur ryggläget i soffan en stund, även om det krävde 
en ordentlig medicinering och en massa vilande både före och efter.
 
 
Puh!
Vi var bjudna till goda vänner i helgen också, men det fick vi tyvärr avblåsa.
 
Dag 12 av sjukdom idag och jag börjar bli RIKTIGT trött på det!!!
De senaste dagarna har jag dessutom kommit in inån sorts varannan dag grej.
Varannan dag mår jag lite bättre och varannan dag lite sämre.
Jättejobbigt!!!
Normalt är jag sjuk 1-2 ggr per år och max ett par dagar och
det var ca 20 år sen jag var så här sjuk senast.
Då hade jag vattenkoppor som vuxen och det kan jag lova att det var ingen hit.
Jag hade också lunginflammation i den vevan och det var heller ingen hit.
Men det var som sagt ca 20 år sen.
Jag kommer att vara hemma i morgon också och det blir läkarbesök i morgon,
(har ju varit sjukskriven i en vecka nu).
Jag brukar inte svära så ofta, utan sparar dem till rätt tillfällen för att få mera kraft i orden,
men nu är det ett sånt läge, så jag säger:
 
F-T-S!!!
 
Ja, den förkortningen får ni lista ut själv. 
Hehehe
 
I morgon åker min vackra hustru med sin mamma och syster till Spanien på en veckas
härlig tösasemester och jag ska vara gräsänkling.
 
 
Det är rätt gött att vara gräsänkling ett tag, men inte att vara sjuk samtidigt.
Det blir inga extra långa Harleyturer för mig efter jobbet, senare kvällar framför
en bra film, eller ett bra TV-spel och inga extra "grabbiga" nöjen.
Nä, det blir till att bearbeta sjukan själv, utan någon som gör det där lilla extra för en.
Det är sånt som kallas dålig planering!!!
 
Nä, jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande nu så jag kan sluta gnälla
om hur krasslig jag är här på bloggen.
Livet är till för att levas, inte för att gnällas bort!
 
Hoppas ni alla får en bra avslutning på helgen och en riktigt bra början på veckan!!!
 
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas hustrun din inte blivit smittad i alla fall nu när hon ska i väg!

Krya på dig och ha en bra start på veckan

2013-09-15 @ 21:38:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Me & My Baby Dolls

Hej, va kul att du kikade in hos mig :)

Hoppas du blir frisk snabbt! ;)

2013-09-18 @ 13:25:07
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: