Så gick andra flyttlasset...

Så var det dags för Isak att flytta, idag gick det stora flyttlasset.
Jag lånade svärföräldrarnas bil, eftersom den har krok,
och hyrde ett släp och så fyllde vi det med Isaks grejor
från hans mamma och här hemifrån.
Gabbe hjälpte till, så det hela gick rätt snabbt.
 
Hans nya hem är en fin liten lägenhet mitt i centrala Lund som
han delar med 2 kompisar.
En bra början på vuxenlivet och han fick såklart en flaska bubbel som
inflyttningspresent från sin far!
 
 
Gabbe är nu den enda kvarvarande sonen hemma och
han har såklart redan sett många fördelar med det.
 
 
Blandade känslor ikväll, huset känns tomt, samtidigt som jag 
är både stolt och glad för hans skull.
 
2 söner som flyttat ut på kort tid,
men nu lär det dröja ett par år till innan sista sonen lämnar hemmet.
Gott om tid att förbereda sig!
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: Gubben

Visst blir det lite tomt första tiden efter det att barnen flyttat ut, fast samtidigt är det lite skönt. Mot slutet är man inta föräldrar och barn som bor ihop utan som hos oss blev det fyra vuxna varav tre var damer. Så du förstår vilket litet helvete jag hade
:-)!
Sv: Vinterrustar båten med mössa och vantar. Nej tvättar av den samt täcker över den, motorn hamnar inne i stugan tlll frugan årliga stora glädje!

2013-09-29 @ 07:45:37
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Lotta

Visst är det tomt, men framförallt så himla tyst när barnen inte längre finns kvar i hemmet. Helgerna tycker jag att det "känns" mest att vi är decimerade. Och om ett år försvinner även nästa son här hemifrån - då är det gymnasiedags för honom med. Då sitter vi här jag o mannen... Men var tid har sitt, det tar väl bara lite tid att vänja sig.
Fina pågar har du! Sicken tur att du har en "lilleman" kvar i boet ett tag till :):

2013-09-30 @ 20:04:11
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: